Update Big Bad Leroy!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 16:50

Voor degene die mijn verhalen over Leroy gevolgd hebben ("Lang verhaal" en "Vervolg lang verhaal") hier dan weer een update over mister eigenwijs. Leroy staat dus bij de trainer. Maandag heeft ze hem gelongeerd en toen was ie al lekker aan het etteren. Gisteren heeft ze hem gereden, zie hier haar verslag dat ik per e-mail kreeg:

Well, Mr. Leroy is still ok! He sure loves to eat!!! ha ha!

I rode him last night again and he was pretty bad!!! He is being a
total
ass.....rearing is his main resistance!!! and then when I spank him he
bucks
really HARD! We did that off and on for about 5 miniutes and then he
settled down and rode decent, but would still blow up from time to time
to
see if I would give in! After spending time with him, I am sure I
will be
able to get him over his "issue." He is just being a totally
butt-head....he has realized that I am not scared of him what so ever
and
his attitude has changed. He broke my standing martingale last
night...(thats how hard he was rearing)....which only made me more mad
and
he got whipped harder! I know it was scary for you, but you HAVE to
disipline him while you are ON this back. That is the hard
part....staying
on! But if he knows he can get you off him back, then he is an bad,
bad
boy!!!

Come out Thursday night (if you can).....I would like his coggins...I
want
to haul him around to get the spook out of him. I may even take him to
the
USDF show in two weeks if I can get him to act nice and stop rearing!
ha ha!
Would that be ok with you????

Also...I want to talk to you about helping me with my 3 year old DWB.
I am
having a terrible time with his canter tranisitions and I cant figure
out
what is going on!


LaNet

Dat was dus de e-mail. Wat heb ik toch een lief paard he! Ik houd jullie op de hoogte!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pril op 2001-06-13 17:50 ]</font>



Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 22:24

Het plan is dus dat als LaNet hem onder controle kan krijgen ze hem gaat uitbrengen. Ze springt op hoog niveau maar op het moment heeft ze alleen hele jonge paarden en haar 8 jarige paard heeft afgelopen winter het hele circuit van West Palm Beach in Florida gelopen dus die heeft nu even een tijdje rust. Leroy was in principe klaar voor 1.20m. (in Nederland dus M) en vorig jaar in de les hebben we soms echt hoge oefenparcoursen gedaan met moeilijke lijntjes en driesprongen bestaande uit alleen maar oxers. Leroy speelde ermee! Dus als ie weer gaat meewerken kan ze er een heel goed springpaard aan hebben. Het is natuurlijk van de zotte dat ie zo opstandig is. Het is gezond paard, mankeert lichamelijk niets (behalve tussen zijn oren dan) dus er is geen enkele reden voor dat achterlijke gedoe van hem. Overigens heeft ie springen altijd leuk gevonden. Het grote probleem ligt `m in alles erom heen. Hij haat dressuur, maar heeft het echt nodig, hij haat bitenritten want er zitten monsters in de struiken, hij haat wedstrijden want daar staan paardvretende bloemetjes voor de hindernissen. Hij weigert nooit omdat hij gewoon niet wil springen maar omdat er bv. toevallig een bloemetje voor de hindernis stond of omdat er iemand nieste op de tribune. Een wapperende vlag is voor hem reden om rechtsomkeert de ring uit te racen. Een keer ben ik hierdoor met hem in het touw waarmee ze de ring hadden afgezet beland. Het parcours ging lekker maar halverwege zag ie plotseling een monster en ging er als een imbeciel van door, dwars door het touw. Ik met paard en al onderuit. Maar ik zat er nog op en Leroy klom overeind, ik draaide hem om en we hebben het parcours (foutloos!) afgemaakt! Maar met een heeeeele lage score voor rijstijl *LOL*

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 01:56

Hoi Laura, als je je paard op wedstrijden wilt uitbrengen moet ie negatief zijn voor een aantal ziektes. Dit zijn hele nare ziektes, zoals kwade droes, een verlammingsziekte en nog een paar. Er wordt bloed geprikt en dan wordt onderzocht of je paard geen van deze ziektes heeft/draagt. Deze test heet "coggins test". Een coggins test mag niet ouder zijn dan een jaar. Je bent niet verplicht om deze test te doen, zolang je paard niet je erf afkomt. Maar wil je dus wedstrijden doen, of een buitenrit maken in een state park ofzo dan moet je een coggins test bij je hebben. Als een paard een positieve coggins test heeft wordt het afgemaakt.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-01 07:35

Ik ben vandaag bij het rekel op bezoek geweest. Hij stond er heel tevreden bij alleen had ie een paar schaafplekken omdat ie vanochtend met een nieuw paard gevochten had (tsss hoe verzindt ie het, in deze hitte een partijtje knokken). Hij is namelijk enorm dominant en hoewel hij nog geen week bij LaNet staat heeft ie alweer de hele wei veroverd. Alleen het nieuwe paard van vandaag was een taaie en gaf niet op, uiteindelijk heeft LaNet ze met de zweep uit elkaar moeten halen. Leroy natuurlijk een flinke deuk in zijn ego want dat paard ging niet onmiddelijk voor hem op zijn knietjes liggen *LOL* Maar goed, ik kwam dus `s avonds. LaNet deed Leroy aan de longeerlijn....en hij gedroeg zich voorbeeldig! Ze vroeg of ik erop wou terwijl ze hem aan de longe had. Ze wou namelijk zien hoe hij precies bewoog onder het zadel en of ze iets kon ontdekken wat hem eventueel dwars zou kunnen zitten. Naar haar idee bewoog ie prima, naar beide kanten. Daarna nog even los en heel simpel voorwaarts neerwaarts in stap en draf. Toen ging LaNet er nog een paar rondjes op en toen zijn we gestopt. We hebben hem de hemel in geprezen en daarna een bad gegeven. Toen kreeg ie in de paddock zijn avondeten. We waren allebei met stomheid geslagen dat ie zich zo goed gedroeg. De methode die LaNet toepast heeft dus toch geholpen, namelijk flink op zijn donder geven als ie zich misdraagt en de hemel in prijzen als ie braaf is. LaNet vertelde dat ze een enorm gevecht met hem heeft moeten leveren. De voorlaatste keer dat ze hem gereden heeft ging het ff hard om hard. Iedere keer als ie stijgerde kreeg ie met de zweep op zijn donder, stijgerde ie dan nog hoger, kreeg ie nog harder met de zweep en voor iedere bok kreeg ie een schop met de sporen net zo lang tot ie niet meer bokte. Dit is zo voor een uur doorgegaan, toen heeft ze hem een uur weggezet en is er daarna weer op gegaan. Toen was ie spinnijdig maar gedroeg zich wel. En vandaag was ie dus een engeltje Schijnheilig Wat LaNet met hem heeft gedaan had ik nooit gekund. Zodra ie bij mij begon te etteren probeerde ik de vrede te bewaren, maar in feite liet ik hem daardoor winnen en is het van kwaad tot erger geworden. Op het laatst was Leroy gewoon met MIJ aan het rijden i.p.v. andersom. Vroeger durfde ik hem altijd wel flink aan te pakken en dan kreeg ik hem er wel onder. Maar een keer toen hij weer vevelend was en begon te stijgeren heb ik hem een harde schop verkocht. Daarop begon ie zo te bokken dat ik er heel gemeen van af gevallen ben en daar is de angst dus begonnen.
LaNet ziet het helemaal zitten met Leroy. Ze denkt dat het een talentvol paard is en wil hem heel graag gaan uitbrengen. De eerste maand wil ze nog gewoon basiswerk met hem doen en dan gaat ze het springen oppakken. Ook wil ze voordat ze met hem gaat springen zijn beslag en manier waarop ie gekapt wordt aanpassen. Zijn zool is namelijk een beetje te laag en hij heeft te weinig hiel. Als Leroy zich goed gedraagt de komende dagen gaat ze hem meenemen naar een dressuurwedstrijd om hem uit te testen in de wedstrijdring. Ze gaat dan een B-proefje doen en wat het grappige is, ik start dan ook met een jong paard! Moet ik met mijn jonge paard tegen mijn eigen Z-paard Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 06:22

Het gaat goed met Leroy! Hij bokt nog steeds onder het zadel maar het wordt minder en het is vaak alleen in de warming up. LaNet had me vandaag een e-mail gestuurd waarin ze me bedankte dat ik haar "zomaar" zo`n goed paard ter beschikking stelde. Volgens haar is ie precies het zelfde karakter als haar toppaard; heetgebakerd en onbetrouwbaar. Nouja, tis maar wat je leuk vindt aan een paard haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 22:31

Welke Quarter, Sjuimpje? We hebben er eentje verkocht een paar maanden geleden....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers