Verlatingsangst of ongehoorzaam??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat is volgens jullie de reden van Tiko' s gedrag? *zie topic*

Angst voor het alleen zijn
11 (32%)
Klieren/staken
2 (5%)
Combinatie van bovenstaande dingen
21 (61%)

Totaal aantal stemmen: 34



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:08

Tiko doet precies hetzelfde als mijn "lieve" paard!toen ik hem kocht had ik al een geweldig paardje dat niet wist wat staken was.
In t begin ging het met mn nieuwe paard(Quentin)ook goed, tot hij ineens er genoeg van had om 2x per week ongeveer400 meter naar het terrein van de rijvereniging te stappen, wist dan meteen waar we heen gingen en ging ons eigen terrein geeneens meer af!ging revchtomhoog en draaide om, enige wat hielp was afstappen(maar dat is toegeven)of iemand mee laten lopen/fietsen naast hem of voor hem.
Hetzelfde deed hij op wedstrijden, ging niet bij de trailer weg richting losrij terrein, moest altijd iemand meelopen!
nu zijn we 3 jaar verder, op wedstrijd is er niets aan de hand, kan er zelf overal mee naartoe stappen, maar thuis krijg ik hem niet van het terrein af, iemand meelaten lopen totaan het bos(500 meter) is genoeg, de rest lukt zelf wel!net als van het oefenterrein terug naar huis, dat lukt ook altijd!maar zelf van huis wegstappen?echt niet!ander paard meenemen werkt wel, kruipt er dan wel soms achter maar heb ik de eerste paar 100 meter gehad dan gaat het goed.

Heb er zo vaak iemand met longeerzweep achtergezet en dat helpt, maar ben inmiddels met steigeren achterover op de straat geklapt voor een auto, dus die oplossing gebruik ik niet meer...

Quentin is dwars, koppig&dominant, maar ook heel onzeker als hij 'bewegende'/'vreemde' dingen ziet, maar t is voornamelijk gewoon klieren!

en ik denk dat het bij Tiko ook zo is, begonnen als angst of verlatingsangst, inmiddels heeft hij het door dat je dan afstapt en nu vind ie het wel goed zo!

misschien helpt het bij tiko wel om het hardhandig aan te pakken(iemand achter je zetten die hem, heel grof gezegd, naar voren slaat/jaagt als hij stopt, heeft bij die van goed geholpen, op wedstrijden is er niets meer aan de hand, maar thuis blijft ie liever bij zn vriendjes, en hij is lui(bijna bang om moe te worden...)dus dat speelt bij die van mij ook nog ns mee!

succes ermee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:37

Als je het niet kan en niet durft is mij advies:niet proberen, durf je niet, dat voelt je paard en kunnen er de gekste dingen gebeuren!maar wie weet hoeft tiko alleen de zweep maar achter zich te zien?dat dat al genoeg is, of laat er iemand anders op, die wel durft en genoeg ervaring heeft, als tiko dan ook stopt en niet verder wil en hij wordt door die ander goed aangepakt lukt het bij jou misschien ook wel weer!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:20

hoe heb je hem uiteindelijk zover gekregen dat ie toch van t erf afging?
ben wel benieuwd want heb met die van mij t zelfde probleem als ik in mn eentje t erf af wil

fijn dat ie bij de ponyclub wel super liep!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:31

ja ik ken het, is voor mij ook de enige manier om thuis met mn paard het erf af te komen, maar ja t uitvechten doe ik niet meer, laatste keer ging ie onderuit toen ie steigerde en lag ik samen met hem op straat, voor een auto....
dus ja dan maar iemand met de fiets ervoor!

als je er verder wel gewoon mee kan rijden, ach ja, wat maakt t dan uit als er n fietser mee moet als je van huis weg wil?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers