Mijn paard luistert niet goed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

Mijn paard luistert niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 23:13

Hallo Bokkers,
Ik heb een vraagje aan jullie, ik heb nu al bijna 2 jaar een hele lieve pony.
ze is 24 jaar maar nog ontzettend fit. het rijden ging altijd super goed tot een paar maanden geleden.
ze begon overal spoken te zien als ik erop zat en sprong overal opzij en gaf bokken, als er dan iemand anders kwam rijden op mijn andere pony en ik reed op de de 24 jarige dan ging het al iets beter maar nog niet zoals het hoort. als er dan iemand anders op mijn 24 jarige rijd en iemand op mijn andere pony en ik loop er gewoon bij is er niks aan de hand. hoe ga ik dit probleem verhelpen? kunnen jullie mij helpen?
Groetjes

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Mijn paard luistert niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:12

Dit is iets dat je echt het beste met je instructeur kunt oppakken. Als de pony het alleen bij jou doet, geef jij er waarschijnlijk aanleiding voor, omdat je bijvoorbeeld te weinig leiding geeft. Mijn paard gaat ook gek doen als hij fris is en ik niet doortastend genoeg rijd. Maar of dat bij jou het geval is, dat kan je instructeur zien.

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Mijn paard luistert niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:48

Idd les nemen en respecteer de leeftijd van de pony, met 24 jaar kunnen ze nog best fit zijn , maar hun lijf word ouder, kan de pony nog wel wat jij van haar vraagt, vaak als ze wat gaan mankeren of een ouder lijf krijgen gaan ze meer in verzet , zo geven ze aan dat de ruiter te veel vraagt , zeker als ze het eerder nooit deed, komt er wel eens een masseur o.i.d ?
Hou in elk geval rekening met haar leeftijd, doe een stapje terug in wat je met haar doet miss dat het dan weer beter gaat.

soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 10:47

Ik vraag zeker niet te veel van haar. Ik rij haar 2 x per week een halfuurtje en dan doen we rustig aan. Ook als er anderen op zitten en er loopt verder niemand in de bak zier ze spoken, ze is eigenlijk alleen braaf als er iemand bij in de bak loopt. Nee er komt geen masseur.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:27

Wat ik mij afvroeg: ziet jouw pony alles nog goed? Als ze alleen is en ze ziet schimmen, is dat misschien reden om weg te springen? Als er anderen bij zijn, voelt ze zich misschien veiliger. En waarschijnlijk voelt ze jouw spanning aan. Jij weet dat ze weg kan springen, vindt dat spannend en zij merkt dat. En dus springt ze weg, want baasje vindt het ook eng. Ze zal nog wel fit zijn in haar hoofd,,maar haar lijf wordt wel ouder, dus ook minder.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Mijn paard luistert niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:28

Zeker aangezien dit ineens ontstaan is, zou ik inderdaad even haar ogen laten checken.

soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

Re: Mijn paard luistert niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 13:05

Dat zou het misschien kunnen zijn maar als ze gewoon in de wei staat of we zijn op buitenrit heeft ze nergens last van het enkel als je haar in de bak rijd en er loopt niemand bij, instructeur had het over verveling in de bak doordat we in de bak meestal dressuur rijden, af en toe wat springen