Manege paard enorm zwaar op het bit, help?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 02:16

Interessant! Ik ken ook een aantal manege paarden die dit doen. Lijken er ook totaal geen last van te hebben... gewoon erg hard in de mond denk ik. Alleen zijn ze te lui om goed aan te kunnen rijden met het been (haflinger ruinen) en angst voor een tikje met de zweep is er ook vrij wel niet... één van de twee neemt zelfs regelmatig zweepjes mee in zijn mond xD Echt geen pretje om op te rijden vind ik. Behalve dan dat ze super relaxed en chill zijn :+ Tegenwoordig rijd ik zelf vrijwel nooit meer, maar om evt anderen tips te geven ga ik deze even volgen! :D

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:49

sevenofnine schreef:
Thesserd: Ik was heel bang met dit topic, dat mensen zouden gaan denken dat ik mijn paarden aan de teugel trek. Want de druk die dat beestje pijnloos kan uitoefenen op die teugels is immens, na een uurtje rijden vallen mijn armen eraf.

Klopt, snap ik, maar het heeft niks met aan de teugel lopen te maken. Ze gaan gewoon hangen op een één of andere manier. Alsof het een soort luiheid is. :Y)

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie