plezier in het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pien_2010

Berichten: 43134
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:08

Tineke er zullen altijd mensen zijn die beter rijden dan jij. Zeker als je op een stal staat zoals bij jou. In de paarden wereld lopen veel mensen met een hoge borst rond hetzij omdat ze een geweldig paard hebben, hetzij dat ze heel goed wedstrijd rijden met drie winstpunten per wedstrijd :+ enz.
Probeer dat maar helemaal los te laten en richt je op je eigen paard en ga met plezier weer rijden.
Een grappige anekdote om de betrekkelijkheid van een heleboel zaken je in te laten zien. Ik was ooit met mijn merens in de RAI los aan het rijden ter voorbereiding van onze kür op muziek. Ankie v. Grunsven was voor ons aan de beurt ik geloof met een Clinic. Haar paard wilde niet de ring in. Dus toen heb ik haar geholpen door met mijn merens voorop te gaan waarna ze zo binnen was. Lachend wij beiden, zij: "dank je wel", ik: "graag gedaan" en ze kon beginnen.
Daarmee bedoel ik dus te zeggen, zelfs een top ruiter met een top paard krijgt soms zaken niet voor elkaar en we zijn tenslotte op de wereld om elkaar te helpen niet waar. Het kan altijd mooier en beter maar uiteindelijk zijn we allemaal maar kleine stumpers die van onze paarden houden en graag willen rijden.
Richt je dus op je eigen paard, vind je plezier weer terug en laat alle kale kak mooi van je af glijden. Ieder paard en ruiter heeft zijn eigen plaats in het geheel, de een die aan de top rijdt, de ander die zo cool en bom proof is en niets geeft om veel publiek, grote hal en applaus en even de topper helpt. De een kent iedereen en de ander gaat geruisloos op in het geheel. Beiden mogen er zijn en zijn even waardevol.

Brighty wat een mooie bijdrage. Helemaal waar en erg leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 64 bezoekers