pony springt steeds over in de galop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

pony springt steeds over in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:08

Mandy (pony) Springt steeds over in galop. Als ik aan spring in galop gaat het heel even goed, maar op de een of andere manier raakt ze uit dr balans en springt ze over. Meestal is dat achter. Maar iets nadat ze over sprong valt ze er weer uit. Heeft iemand misschien tips hoe ik het kan verbeteren? En weet iemand misschien hoe het komt,want het kwam plotseling?

Anoniem

Re: pony springt steeds over in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:10

Het kan zijn dat ze een blokkade heeft in dr rug... Mijn paard is dat ook gaan doen tijdens haar rug blessure.. Ook als je paard scheef is kan dit voorkomen.

Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:41

Share schreef:
Het kan zijn dat ze een blokkade heeft in dr rug... Mijn paard is dat ook gaan doen tijdens haar rug blessure.. Ook als je paard scheef is kan dit voorkomen.


Wat is een blokkade eigenlijk :o scheef is ze volgensmij niet maar ik zal er op letten :j . Ze deed het eerst niet . Maar kan het ook niet zijn dat ze heel sterk is in de galop? Want dat zeiden sommige mensen weleens

biaamber04

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-10-10
Woonplaats: rockanje

Re: pony springt steeds over in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:47

doet ze het ook aan de longe??

Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 14:54

biaamber04 schreef:
doet ze het ook aan de longe??


Ik longeer eigenlijk niet zo vaak. Maar als ik longeer trekt ze en rechts kan ik dr echt niet in de goede galop krijgen. Een tijdje terug longeerde ik haar maar toen sprong ze niet over. Dus ik weet niet of ze het nu ook doet?!

Anoniem

Re: pony springt steeds over in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:56

Een blokkade wilt zeggen dat er iets niet lekker zit in dr rugspieren of zenuw en energie banen. Zelf moeten we ook wel eens naar een masseur of osteo of chiropractor. Als we bijv een misstap/val hebben gemaakt en daardoor anders zijn gaan lopen bijv. Als ik je bovenstaande berichtje lees, denk ik dat ze idd niet helemaal recht is en last heeft van dr spieren. Anders zou ze zowel linksom als rechtsom niet zoveel verschil hebben en even makkelijk op allebij de kanten kunnen galloperen. Gebeurd wel vaker en is ook niets om je voor te schamen mits je er even naar laat kijken door een paarden masseuse chiropractor of osteopaat. Vaak worden ze dan losgemaakt en krikg je oefeningen mee om het beter te krijgen. Ook kan je nog denken aan het gebit.

Mijn paard is behandeld door een chiropractor en zag naderhand meteen verschil.

Aimee de rooij is hiervoor echt een aanrader bijv. Maar er zijn er wel meer!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En dat je er iets mee kan. Het is namrlijk nooit fijn als het rijden ineens minder gaat eb je niet je vinger erop kan leggen waar het probleem vandaan komt.

Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:52

Share schreef:
Een blokkade wilt zeggen dat er iets niet lekker zit in dr rugspieren of zenuw en energie banen. Zelf moeten we ook wel eens naar een masseur of osteo of chiropractor. Als we bijv een misstap/val hebben gemaakt en daardoor anders zijn gaan lopen bijv. Als ik je bovenstaande berichtje lees, denk ik dat ze idd niet helemaal recht is en last heeft van dr spieren. Anders zou ze zowel linksom als rechtsom niet zoveel verschil hebben en even makkelijk op allebij de kanten kunnen galloperen. Gebeurd wel vaker en is ook niets om je voor te schamen mits je er even naar laat kijken door een paarden masseuse chiropractor of osteopaat. Vaak worden ze dan losgemaakt en krikg je oefeningen mee om het beter te krijgen. Ook kan je nog denken aan het gebit.

Mijn paard is behandeld door een chiropractor en zag naderhand meteen verschil.

Aimee de rooij is hiervoor echt een aanrader bijv. Maar er zijn er wel meer!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En dat je er iets mee kan. Het is namrlijk nooit fijn als het rijden ineens minder gaat eb je niet je vinger erop kan leggen waar het probleem vandaan komt.


Bedankt, ik zal wel overleggen . Maar vandaag ging het een stuk betern :) ze sprong maar 1x over maar het kan bijvoorbeeld morgen weer slechter gaan

Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

Re: pony springt steeds over in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:05

Er mag een slotje op :)