Probleem met opstappen

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yontheke

Re: Probleem met opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:26

Mijn paard heeft een trauma opgelopen met opstappen met het zadelmak maken.
Hier hebben we lang problemen mee gehad. Hij bleef gewoon niet stilstaan en vasthouden maakte het alleen maar erger. Met een krukje bleef hij helemaal niet staan. Uiteindelijk heb ik er ook nog een paar keer naast gelegen met opstappen wat het dus inderdaad ook voor mij een spannend moment maakte. Hij neemt heel erg stress en gevoel over van de ruiter. Je snapt het al, we verergerden elkaar in spanning en uiteindelijk had ik helemaal geen zin meer om te rijden omdat het opstappen een marteling was.
Mijn paard is 10 maanden weg geweest (lang verhaal) sinds 3 maanden is hij weer terug en nog steeds zat ik met die angst.

Sinds ik hem elke keer een koekje geef als ik opstap en ik er heilig van overtuigd ben dat hij gewoon braaf blijft staan voor zijn koekje, is zowel bij mij als bij hem de spanning er uit geslopen.
Ik ben echt niet voor koekjes en dat heeft hij ook nooit gekregen maar op 2 weken zijn de issues waar we 4 jaar mee gesukkeld hebben voorbij. Als ik dit had geweten, had mijn paardenbeest al 4 jaar eerder koeken gekregen met het opstappen.

ღ Amaro ღ † 15.05.2014 Because you cared so much for me, you let me go that day...
ღ Un Ami ღ † 12.06.2017 And I miss the way you make me feel, and it's real...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie