voor de sprong

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

voor de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 13:28

hoi allemaal,

ik heb een probleem,

als ik ga springen word mn paard helemaal vrolijk.
ze is onwijs sterk..

dus zodra ik op een sprong af rijd , trekt ze een sprintje en word ze heel sterk en heb ik niks meer over der te zeggen ook na de sprong niet meer..

ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en misschien tips :j

:')

Afbeelding

<3 Lucky♥♥



Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 13:44

Lynn_FDA schreef:
Mijn paard doet dit ook. Hij vind het heel leuk en spannend en raakt daar door opgewonden. Het advies wat ik kreeg van mijn instructie was: geduld, ga niet meteen springen maar begin eerst met het zorgen dat hij rustig blijft tijdens het balkjes lopen, met een hindernis in de bak ect. Daarna kan je langzaam naar lage sprongetjes gaan( inuitjes, 2 balken bij elkaar) en als dat lukt, ga dan de hoogte in. Je kan hem ook soms longeren met balkjes zo raakt hij er gewend aan.
Wat ik nu ga doen is elke week zeg maar .


dankjewel! :)

ik heb ook de laatste tijd met een hindernis in de bak gereden dat gaat dan wel.
en een balkje loopt ze ook rustig
longeren met een sprong heb ik ook wel eens gedaan gaat ook wel goed.
maar zelf met kleine sprongetjes doet ze het al.

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 13:44

_Femkeeex schreef:
Les nemen :D


jaa heb ik alleen in dressuur haha.

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 13:45

desireeee_x schreef:
Mijn pony deed dat in het begin ook altijd. Ik ben toen met hem eerst een half uur goed intensief dressuur gaan rijden, dan paar balkjes lopen en een klein sprongetje uit draf, en als dat goed ging uit de galop. En dan elke keer als het beter ging, ging ik korter dressuur rijden en meer springen. Nu loopt hij gewoon een parcours op rustig tempo. :D


zal het proberen dankjewel ! :)

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:33

naomi_g1998 schreef:
Springen is voor sommige paardjes ook echt een feest, haha! :P Probeer eens dressuur te rijden met hindernissen in de bak zodat je paard leert dat het niet altijd feest kan zijn. Stuur hem er lekker tussendoor en rijd heel veel overgangen stap-galop draf-middendraf etc. Jij bent de baas dus jij bepaald wat jullie doen en hoe snel jullie gaan. Als dat goed gaat eerst in draf proberen balkjes lopen. Als je paard er weer vandoor wilt gaan stuur je hem heel soepeltjes voor de balkjes weg en rijd je bijvoorbeeld een 'volte'. Als balkjes lopen goed gaat doe je hetzelfde met een kruisje en kleine steiltjes. In-uitjes zijn ook een goede oefening hiervoor! Ga wel pas de hoogte in als dit allemaal goed lukt!

[SPR-ITP] Gymnastieken: in-uitjes met Close Up.


dankjeee hier heb ik iets aan :) ik ga dr mee aan de slag

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:33

xChanelx schreef:
Vooral niet springen als ze druk wordt.
Als ze versnelt voor de hindernis, draai je een volte, net zolang totdat ze weer rustig is en dan rijd je opnieuw aan. Versnelt ze weer? Dan doe je weer precies hetzelfde. Zo leert ze te wachten op jouw hulpen.

Begin inderdaad ook eerst laag en zorg dat je daarin de controle krijgt. Pas als dit lukt, kun je hoger gaan.
Probeer dus eerst controle te krijgen, voordat je uberhaupt aan springen denkt.
Dat is tegelijkertijd ook nog weer een tip: denk zelf voor de hindernis aan stap, of stilstaan.
Ga zitten, zitten, zitten en denk aan langzaam.
Het kan namelijk zijn dat jij ook ongemerkt spanning opbouwt, zo van: O nee, straks gaat ze weer rennen.
En als jij doet alsof er niets bijzonders is, dan neemt hopelijk je paard dit over.

Succes!


dat is een goede ! haha dankjewel !! hier kan ik iets mee (:

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:39

antje_vip schreef:
Les van een springruiter? :D


jaa mn dressuur instructeur , die geeft ook springles alleen in de lente en zomermaanden.
daar heb ik nu niks aan. en ik wil ook wel echt les van haar.

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 15:00

Nizzie schreef:
heeft ze dit 'rengedrag' alleen als je er zelf op zit? dit haal ik uit je tekst..
kijk eens of als iemand anders erop springt er hetzelfde gebeurt met je paard, als het paard er dan wel rustig overheen gaat vraag dan wat deze persoon heeft gedaan en vergelijk dit met wat je zelf doet. Ga ook goed na wat je zelf doet als je op de hindernis afgaat, hier kan het probleem al liggen. ga je klemmen, duik je ineen of geef je opeens de ruimte aan je paard of houd je juist veel in. als ze idd normaal over een hindernis kan gaan aan de longe en normaal over balkjes, dan bouw je misschien zelf te veel spanning op voor de sprong waar je paard druk van word. dit zijn dingen waar je eerst zelf naar kan kijken, maar waar je als je het echt wilt oplossen een instructeur voor nodig hebt die weet waar hij/zij het over heeft en je hierbij kan helpen. als je dressuurinstructeur alleen in het voorjaar/zomer lesgeeft is het misschien een idee om voor een paar keer bij een springinstructeur aan te kloppen die je kan/wil helpen, want te lang hier tegen aanhinken is niet bevorderlijk voor jou en je paard
ik hoop dat je er iets aan hebt en succes ermee!
aan de longeerlijn gaat ze der indd normaal overheen maar het maakt niet uit wie Dr op zit ze doet hetzelfde, Naja bij mij zelfs nog wat minder erg want ze accepteerd niet graag anderen op dr rug. Haha maar bedankt! :)

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:14

xChanelx schreef:
Nog even om terug te komen op alle posts, met betrekking tot mijn opmerking over de voltes voor een hindernis.
Ik bedoel natuurlijk ook niet zo ongeveer tijdens de afzet draaien, maar daarvoor.
Ik neem aan dat ze al begint te rennen, zodra je aanrijdt? Dan kun je dus meters van tevoren al draaien, dit om inderdaad te leren dat op een hindernis afrijden niet altijd springen betekent.


Jaaa ik snaptte je :)
en ik vond het wel een goede tip ! bedankt :D

<3 Lucky♥♥

Anouskax

Berichten: 348
Geregistreerd: 02-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 18:25

GerdjeHoran schreef:
mijn verzorgpony racete ook altijd over de hindernis, toen heeft mijn instructrice de tip gegeven om haar na de sprong proberen stil te zetten. dit heeft heel erg geholpen en na een aantal keren gingen we er al een stuk beheerster over heen :D

dankjewel ! ik ga het proberen :)

<3 Lucky♥♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, stoer en 11 bezoekers