De volgende stap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalMelyn

Berichten: 2027
Geregistreerd: 05-11-12

De volgende stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 18:16

Ik hoop dat ik hier goed sta, mijn tweede berichtje en durfde naast de eerste keer (die stond totaal verkeerd) niet meer te plaatsen. Maar wil graag wat advies.

Ik heb een ruim 3,5 jarige merrie. Eerst ingereden en veel lol gemaakt, buitenritten om verkeersmak te maken en gehoorzaamheid. (rijden 1x in de week) Ga eens in de zoveel tijd op les en ben nu begonnen met dresseren (dressuren?).
Nu komt het probleem, mijn merrie is erg voorwaarts wat ik graag wil en actie is reactie. Om haar op de achterhand te laten lopen moet ze juist langzamer stappen/draven en veel figuren rijden. Instructrice zei dat hard niet altijd actief is. Dit oefen ik maar nu ze op de achterhand loopt en een aanleuning heeft is ze weer een slungelige pony, net als dat ze net was ingereden. Ook vind ik haar dan sloom en minder snel reageren op mijn hulpen. Dat ze veel te diep loopt wist ik van te voren, maar weet niet zo goed wat de volgende stap is. Ik les niet meer omdat ze nu ergens anders staat om als het ware te overwinteren en rijd nu ook weer 1x in de week. Ze is toch nog erg jong.

Heeft iemand advies wat ik nu goed moet oefenen of volgend jaar mee kan beginnen?

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp



StalMelyn

Berichten: 2027
Geregistreerd: 05-11-12

Re: De volgende stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 09:13

Bedankt dribbel, waarom het zo gaat is al een stuk duidelijker. Maar nu..
Ik wil namelijk niet kiezen tussen balans en hard/voorwaarts maar niet aan de teugel/aanleuning of op de achterhand met een mooie aanleuning maar niet vooruit te branden.
Ik rijd al veel figuren en overgangen in een rustiger tempo ( ik dacht dat ze altijd van zichzelf zo snel was).
Maar wat moet ik dan precies doen om haar op de achterhand in balans te krijgen zonder dat ze aanleuning heeft, want zodra ze op de achterhand komt hoef ik de teugel maar te raken of ze gaat veel te diep met haar hoofd. Ik wil graag eerst zelf oefenen aangezien dit in de lessen ook gebeurd.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

StalMelyn

Berichten: 2027
Geregistreerd: 05-11-12

Re: De volgende stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 16:34

Bedankt voor alle tips, ik ga gewoon lekker 1x in de week rijden tot het voorjaar. Kan ze nu nog even jong zijn. En daarna lessen zodat ik onder begeleiding goed kan oefenen in plaats van zelf, misschien is dat een beter idee. Bitloos durf ik niet, ze komt/is in de puberteit en is echt een draak. Wel rijd ik eens in de zoveel tijd zonder zadel om mijn zit te verbeteren of kan ik dit beter doen op een ervaren paard?

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers