opbouwende gallop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

opbouwende gallop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 23:21

Hallo,

met mijn tuiger merrie ben ik bezig met gallops oefeningen, gallops wissels e.d.
Als we naar buiten gaan heeft ze een erg mooie en fijne opbouwende gallop.
als ik haar dressuurmatig train en ze is al wat moe, doet ze minder haar best en is het wat slungelig,
hoe krijg ik haar dan actief zodat we ook in de bak een mooie gallop laten zien?

Ik ken de opbouwende gallop als oefening niet maar in 't bos doet ze het uit zich zelf,
dus mijn vraag, hoe moet ik dit doen? en hoe houd ik haar dan actief.

pien_2010

Berichten: 43215
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:53

baszo17 schreef:
.
als ik haar dressuurmatig train en ze is al wat moe, doet ze minder haar best en is het wat slungelig,
hoe krijg ik haar dan actief zodat we ook in de bak een mooie gallop laten zien?


Probeer eens te gaan galopperen voordat ze moe is. voor de galop moet je paard zeker in een bak al wat kracht hebben en als jij gaat galopperen terwijl ze al wat moe is maak je het haar wel heel erg lastig.
Tevens zou ik voorlopig de galop nog heel kort houden in de binnen bak want kost gewoon meer kracht. Beter vier goede sprongen links en rechts om als een hele volte waarna ze na een halve volte uit elkaar valt en zoals jij het noemt wat slungelig wordt. Dat is dan zonde van de oefening. En verder denk ik dat je gewoon buiten wat meer moet galopperen als binnen zoals je nu al doet want na een hele tijd zal je paard het ook binnen beter kunnen. Is gewoon een kwestie van kracht en natuurlijk interesse want buiten is het rijden nu eenmaal veel leuker voor je paard en zal hij ook wat beter zijn best doen.