gewichtsverplaatsing bij wijken etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: gewichtsverplaatsing bij wijken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:15

Wat zijn je beenhulpen? Niet iedereen geeft dezelfde hulpen.. Ik ga bij wijken/sb inderdaad op de binnenkant zitten. Bij travers/renvers zit ik op de andere kant zeg maar, dus de kant waarop hij niet gebogen is.


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:49

Zoals jij het doet en zoals het op die site staat is dus "fout". Binnenbeen blijft altijd op de singel, daar buigt je paard om heen. Zijn op bokt best goede discussietopics over te vinden. Die zou je proberen te kunnen vinden.


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:12

Yamcha schreef:
Je wil met wijken geen buiging, alleen stelling, recht boven je paard blijven zitten, je duwt je paard gewoon met je been opzij. Buitenteugel eraan houden om te zorgen dat je paard niet over de schouder wegloopt, binnenhand vraagt stelling maar blijft luchtig, binnenbeen drukt paard opzij, maar blijft op de singel, buitenbeen geeft ruimte om ook die kant op te kunnen komen, persoonlijk helpt het soms om met zitbeenknobbel ook wat ruimte te geven.

Dan ga je toch iets naar binnen zitten? Dit is in ieder geval wel de manier die ik bedoelde.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: gewichtsverplaatsing bij wijken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:48

Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. Ik noem de binnenkant daar waar het paard omheen buigt/stelt. Ik ga zeg maar iets meer zitten daar waar ik hem ook heen stel (dus niet de kant die het paard op gaat). Appuyementen kan mijn paard ook (niet proefwaardig, maar het idee is er) en dat ging als vanzelf, dus als wij niet hetzelfde bedoelen klopt die theorie niet.

Misschien iets duidelijker, als ik mijn paard van de hoefslag af wil laten wijken ga ik naar de buitenkant (schot) zitten. Zou ik zitten braaien en naar binnen gaan zitten (AC) dan snapt paard het niet en krijg ik iets wat richting renvers gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers