Veel te fris paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:18

Ik zou meer handwerk met het paard gaan doen op de dagen dat je niet kunt rijden. Ik heb mijn (jonge) paarden geleerd dat als ik met mijn ademing hoorbaar uitblaas dat ze terug komen in tempo tot abrupt stilstaan als ik geen been geef. Ik merk dat me dit perfect helpt als mijn paarden spanningen krijgen om dit tijdig, voor ze als een idioot afgaan, laat afvloeien. Misschien een idee om deze techniek je paard aan te leren

En zoveel mogelijk in losgooien, helpt ook
Laatst bijgewerkt door Aser op 01-12-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt



Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:28

Dat lijkt een drempel om het te leren maar dat is het niet. Om deze techniek te leren gebruik je enkel positieve bekrachtiging. En daardoor kan de weg na aanleren wat langer duren, enkel omdat je de stapjes tot het eindresultaat kleiner moet maken, daarnaast kun je in de stal starten met je training, heeft ook zijn voordelen. Echter belangrijk is wel dat je paard in de aanleerfase wel ergens een plek heeft waar het verantwoord stoom kan afblazen want uit wat ik lees is dat ook een van de oorzaken van het gedrag

Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:41

Spark heb je wel een idee hoe je moet beginnen om, het voorgestelde je paard te leren, want het is belangrijk dat je paard een zo goed als 100% betrouwbaarheid heeft in de reactie op die hulp, ander heb je er weinig aan. Ben je nooit zeker of het dit keer werkt.

Ik heb er alleen maar voordeel door ondervonden. Zelfs in de wedstrijd sport, de jury kan geen zichtbare hulp ontdekken na de overgangen halt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers