Fris of uitproberen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:55

Rizette schreef:
Ik vind een d pony voor een kind van 7 eigenlijk te groot . Zeker als de pony ook nog 50% arabier is en nog vrij jong , met 14 is een gemiddeld paard nog in de kracht van zijn leven
Je dochter kan de pony niet gaan corrigeren en de pony krijgt geen grenzen dus gaat ze zoeken , heel logisch allemaal
Denk dat je de pony zelf moet gaan rijden iedere dag en misschien je dochter dan ook nog eens een paar keer per week en dat zou ik ook aan de longe doen , totdat ze aan de longe de pony kan controleren qua tempo en route , dan voorzichtig beginnen met even los .


Of een D-pony te groot is voor een kind van 7, daar valt over te discusiƫren. Mijn kinderen van 7 en 8 rijden op een D-pony, en die pony weet als ze niet doet wat zij vragen, dat er een correctie volgt. Dus ze probeert het nog een enkele keer en dan is het klaar. En nee, mijn kinderen zijn geen ervaren ruiters.

TS: in de winter zijn paarden gewoon frisser en ja, als je dan net een nieuw ruitertje hebt, kun je dan wel eens gaan uitproberen waar de grens ligt.
Je dochter aan de longe laten rijden is zeker een goede optie en zo haar leren hoe ze de pony de baas kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers