benen stilhouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlineC
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-03-13

benen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:46

hee allemaal,

heb vandaag les gehad en ik begin mijn paard nu echt aan te voelen en het lukt dus steeds beter om me paard iets te laten doen met steeds kleinere hulpen, alleen een groot probleem zijn mijn benen, het is voor mij gewoon heel moeilijk om ze stil te houden!
ik heb mijn beugels op dressuurlengte zitten, heb ze vandaag nog een gaatje langer gemaakt want ik zit elke keer met mijn knie voor het zadel
maar net zo als mijn benen zijn mijn hakken ook een drama! hakken laag drukken gaat super, voelt ook echt goed, alleen het uitdrukken gaat niet, als ik mijn hak netjes uitdruk dan heb ik echt het idee dat ik met de zijkant van mijn voet steun in de beugel(dat mijn voet helemaal omgedraaid word.

(klinkt mischien raar maar als ik op de fiets zit kan ik mijn voet wel zo gedraaid krijgen dat mijn hak naar buiten wijst en tenen naar binnen)

Anoniem

Re: benen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:13

Je zit wss op de achterkant van je bovenbenen (zoals wanneer je op een stoel zit) en dan ga je ze idd niet stil kunnnen houden.

De oplossing zit hem in op de binnenkant van je bovenbenen gaan zitten en je been als een natte dweil laten afhangen.

AlineC
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 08:37

het klopt wat jij zegt! ik zat inderdaad veel te veel achter in het zadel en op mijn achterbeen, ik heb al een x les gehad op mijn werk, (stalhulp bij springstal) en daar zij mijn baas ook dat ik meer voorin het zadel moest gaan zitten, dan ziet het er net even wat beter uit, dat dit hielp voor de beenligging wist ik niet!
dankjewel

Anoniem

Re: benen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:56

Graag gedaan meid :D fijn dat je er wat aan hebt :)

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: benen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:01

Ik heb dit probleem ook met m'n fries. Vooral met doorzitten. Ik zit niet bepaald op de achterkant van m'n bovenbenen.
Ik merk het zelf niet maar zie het op filmpjes terug en dan denk ik "ohhh wat vreselijk :oo " Kom er niet vanaf -O-

Annebla
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: Hoorn

Re: benen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:59

In plaats van alleen hakken uitdrukken vanaf je enkel zeg maar, kan je proberen om je been naar beneden te drukken vanaf je bovenbeen. Probeer je knie naar beneden te drukken op een ontspannen manier natuurlijk. Dan zal automatisch ook je hak meer uitgedrukt worden zeg maar. Wat ook helpt is proberen licht te rijden met alleen je bovenbenen. Ongemerkt zie ik een heleboel mensen echt gaan staan bij wijze van, terwijl dat natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling is. Op die manier kan je je onderbenen ook stiller houden. Het is natuurlijk heel moeilijk om dat allemaal tegelijk te doen en ik zou me gewoon focussen op één ding tegelijk. Totdat dat goed gaat en bijna automatisch en daarna het volgende aanpakken.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:59

4 weken zonder beugels rijden je zult even spierpijn hebben maar wel resultaat

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:09

Wat Annebla zegt :))
Probeer van uit je knieën te lichtrijden.