springen met hevige pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:53

Zou hem niet teveel rond blijven rijden richting hindernis, want dan zien ze die moeilijker, kunnen ze afstand ook lastiger inschatten.
Tsja ook lastig om je via deze weg tips te geven. Beter is inderdaad om gewoon les te rijden.


itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:05

Elisedcl, meer eruit rijden dan dus, dat ze meer tegen je hand komt, en minder rond ingesteld is.
Als je een beetje dressuur matig bezig bent, kun je je pony op verschillende manieren instellen. Dus ronder/minder rond. Lager/hoger. En alles daartussen.

Poedeltjes, dat zou ik nooit iemand aanraden. Het stilstaan voor de hindernis niet (paard leert te weigeren) en het crossen niet (hoe krijg je in hemelsnaam je paard dan nog in een normaal en veilig tempo je parcours rond als het gewend is te mogen crossen?). Daarbij kun je onmogelijk een goede afstand rijden als je hem laat crossen.


itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:10

Citaat:
Ah, maar dat doet ze vanzelf


Citaat:
Jaja, ze kan op verschillende manieren lopen, zeker geen probleem


Nou dan is het toch ook geen probleem om haar minder rond te laten lopen richting een hindernis? Denk dat je ook daar al wat profijt van hebt.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:47

Citaat:
zo is het mij uitgelecht

niet dat ik nooit luisterd ofzo hahaha


Je luistert blijkbaar nooit naar je nederlandse docent..
Let even op je Nederlands..

Crossen is in ieder geval niet de juiste manier om een parcours rond te komen.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:05

JJane schreef:
Misschien moet je met zo'n oudje helemaal niet meer springen. En al helemaal niet als ze zo heet worden op de sprong. Ongelukjes als verstappen zijn altijd al lastig maar voor een oudje kan het echt een probleem worden. Daar moet je extra zuinig op zijn.


Die van mij is 20, maar die springt ook nog volop hoor. Is nog lang niet met pensioen. Daarbij worden pony's vaak zelfs nog ouder.
Als het veilig gaat en het paard "in control" is, (dus niet crossend over de hindernissen waarbij het risico op niet uitkomen en verstappen groter is) kan hij echt nog wel springen hoor!
Ik neem aan dat ze ook niet de hoogte meer in gaat. Want dat zou ik inderdaad dan ook niet meer doen.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: springen met hevige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:53

Topic is al oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, Emoreoa, IngeK, Jinthe2, Lijsken, Muggebeet, xSannee en 91 bezoekers