Angst als één paard thuis blijft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 15:41

Dag allemaal,

Ik hoop dat ik het topic op de goede plek zet, zo niet, mijn excuses.
Ik heb sinds kort twee verzorgpaardjes gevonden in Weert, allebei super lief. Ze zijn alleen erg aan elkaar gehecht en ik kan nu eenmaal niet op twee paarden tegelijk rijden. Zoals in mijn profiel te lezen is, was ik een poosje best bang om te rijden. Dat heb ik grotendeels overwonnen door af en toe op het paard van @wendy1987 te stappen.

Ik heb alle keren tot nog toe op de Fries gereden, dat ging best redelijk, ze keek veel om zich heen en deed wat nerveus, maar niet dusdanig dat ik er bang van werd. De laatste keer ben ik op de KWPN-ner gestapt. Die deed zo nerveus, dat ik er wél bang van werd. Hij schrok van alles, zelfs van een beetje mais op de weg, sprong 100 keer opzij en wilde op een gegeven moment ergens niet meer langs. Hij was continu aan het blazen en bewoog zijn hoofd heel schokkerig.

Nu durf ik eigenlijk niet meer te rijden, als ik er al aan denk word ik zenuwachtig en dat gaan de paardjes zeker aan mij merken. Heeft er iemand tips over hoe ik buiten goed kan rijden zonder zelf bang te zijn, of heeft er iemand enig idee waarom ze zo nerveus doen op de weg?

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:44

Zelf vind ik op de weg rijden ook wel supergevaarlijk hoor, met mijn paard dat ik in de bak super vertrouw.
Je kan kiezen om iets in de bak te doen: dressuur, beetje springen, schriktraining voor het paard. Of met 2 weg, maar dan moet je nog iemand vinden waar je je verzorgpaardjes mee deelt, maar da's misschien ook weer niet ideaal?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 15:47

Ik heb er inderdaad ook al over zitten denken om in de bak te gaan rijden, maar die bak ziet er nu echt heel slecht uit (regen, drek, modder, etc etc.....) :( Dus dat is nu geen optie helaas.. Die mensen zijn al best wel oud (in de 60) en geven er niet zoveel om. De wei is pas ingezaaid dus daar kan ik ook niets op.
Hun dochter rijdt ook, maar die kan altijd op tijden dat ik niet kan en andersom :( Loopt lekker dood zo hè? Haha!

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:50

Misschien kun je nog iemand vragen voor het andere paardje, kun je samen weg, is wel zo gezellig!
Je kan het probleem even uitleggen aan de eigenaars..
En je kunt er anders ook eerst naast gaan lopen, kijken hoe het dan gaat, misschien moeten eerst wat wennen weer.
En ik weet niet of ze veel vrij lopen, anders kan het ook gewoon zijn dat ze druk zijn van overtollige energie.
Dan kun je in ieder geval eerst even longeren.
Het is vast gewoon een kwestie van gewoonte, veel even naar buiten (ernaast, al is het maar een kwartiertje) dan zal het wel beter gaan. :j

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:55

Waar staan de paardjes ergens in Weert? Wellicht is er iemand in de buurt die met je mee kan? Wellicht is het al een deel opgelost als er een ander paard mee gaat, ook al is het dan niet direct het vaste vriendje?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 16:01

Amaris schreef:
Waar staan de paardjes ergens in Weert? Wellicht is er iemand in de buurt die met je mee kan? Wellicht is het al een deel opgelost als er een ander paard mee gaat, ook al is het dan niet direct het vaste vriendje?


Ja, ik zou eens kunnen vragen of hun dochter misschien toch mee kan op een moment dat ik ook kan. Helaas is mijn vriend niet zo paard-minded, haha :p

Ik ga eerst wel eens wandelen :-) Longeren is een beetje hetzelfde verhaal ivm de bak... Dat is echt sneu om daar in te gaan longeren want die is zo zwaar.. Op deze foto zie je in wat voor modderpoel ze staan, de bak is nog iets erger :')

Afbeelding

Niet de meest charmante foto trouwens *D

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:06

Bijna op iedere stal zijn de paddocks nu moddering en beroerd. Kwestie van even geduld hebben tot het
Gaat vriezen. Als de rijbak een beetje modderig is en ze zakken niet tot de knieen weg, kan je er best in rijden :)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:07

Is er geen pensionstalling in de buurt waar eens iemand met je mee wilt?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Angst als één paard thuis blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 11:23

Bedankt voor de tips, ik ga eens op zoek naar iemand anders die misschien mee kan/wil.. :-)