Zo stijf heb ik nog nooit meegemaakt! Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Zo stijf heb ik nog nooit meegemaakt! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 12:56

Carlos is op de linkerhand echt zo stijf Verdrietig niet normaal meer.Hij wil gewoon niet van de hoefslag een volte indraaien.Hij protesteert zo erg erg,gaat echt alle kanten op ,gaat wijken,raar doen,spurt opeens weg,hij is compleet gestoord en echt helemaal gestrest.Hij pakt ook de buitenteugel helemaal niet vast en de binnentuegel heel erg.

Zodra ik op de rechterhand,ga rijden, is het een totaal ander paard en wordt weer rustig .Hij is al een hele tijd stijf,maar dat hij zelfs niet van de hoefslag af wil, heb ik nog nooit meegemaakt. Verdrietig Hij heeft dus ergens in lijf een hele erge blokkade Verdrietig of het nu zijn rug benen of nek is,weet ik niet.En/of zijn gebit.Ik laat iemand naar zijn gebit kijken.

Ik weet echt niet meer wat ik er aan kan doen Verdrietig Frusty

Zal ik hem een tijdje,lekker alleen maar moeten longeren en veel op die hand of toch door blijven rijden en misschien een pysio erbij moeten halen?

gr kat


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 13:24

Ik denk dat ik idd een fysio erbij ga halen.Lijkt me toch het beste.Met zijn benen is niets mis,gelukkig.Die zijn al eerder dit jaar gecontroleerddoor de DA, dmv een buigproef.


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 09:47

ja,ik ga haar maar ff bellen.Ik heb al meer goede verhalen over haar gehoord.Dank je wel!!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 15:12

ja, het kan best aan zijn gebit liggen.Met longeren is hij wel wat stijf,maar hij kan wel stelling aannemen met de bijzetteugels eraan.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 15:08

Dus het is niet goed om hem met bijzeteugels te longeren??...omdat hij dan te veel in een houding wordt gedwongen?? Zou ik hem beter met een qonqeu kunnen longeren,omdat die hulpteugel alleen maar zorgt dat ze naar beneden komen en de rug wat losser wordt??Hij heeft met rijden moeite met de stellingen links en rechts..Zou ik hem een tijd met de qonque moeten longeren tot hij wat losser is?? En dan weer rustig opbouwen onder het zadel samen met een pysio??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers