galopwissel met een heet paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 16:54

Ik ben al een tijdje aan het oefenen maar hij wordt steeds heter.

Hij landt vaak verkeerd na de hindernis om hem dan toch goed naar de volgende te rijden zou hij moeten wisselen van galop en dat lukt niet echt. Vaak ga ik even terug naar draf en gelijk weer weg maar daar wordt hij onrustig van.

Eerst met een balk nou ja als hij een balk ziet wil hij hard en springt nog niet over. Zucht dus dat ook niet. Volgens paard en Sport een tijd geleden moet je het zonder balk doen. Maar hoe leer je het een ijverig paard dit ieder drukje met je been gaat hij voorwaarts. Later heb ik het geprobeerd met een balk en dan in contragalop aanrijden dat ging redelijk maar niet het goede effect. HIJ BLIJFT HEET.

Is er iemand hier die daar veel ervaring mee heeft en mij zou willen helpen. Want ik wordt hier gek van.Desoods kom je langs om het zelf te proberen.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 09:16

Tja tuurlijk wil ik dat hij goed landt. Maar je weet hoe dat gaat hij landt altijd wel een keer verkeerd. Meestal rij ik gewoon door maar dat is absoluut niet fijn voor mij en Leys. Ik kan hem dan niet lekker voor de volgende hindernis zetten.

Ik heb afgelopen weekend heel wat ruiters zien rijden in het Z en ZZ en zelfs daar landen een hoop paarden na de sprong verkeerd. Die corrigeren dit

Lielle:
Sons springt hij wel om maar dan alleen voor en niet achter. Vaak omdat hij achter goed zit en voor niet. Het probleem zit hem meerendeel in achter. Helemaal laten omspringen lukt gewoon niet.

Zep:
Ik wil het inderdaad apart van elkaar gaan trainen. Hij is vaak na de sprong te fel om hem te laten wisselen dus daar wil ik die stress niet in hebben. Maar wat is het makkelijkste manier met een heet paard.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers