Mag je instructeur bepalen welke neusriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:24

Tja ik had al gereageerd op het topic dat ik het eerst tegenkwam, op VMR dus, maar dat is gesloten nu, dus plak ik dezelfde reactie die ik daar had gezet maar hieronder Haha!

"Het is erg belangrijk dat het klikt met je instructeur, maar hij is in deze niet helemaal correct, want een mexicaanse neusriem is normaal toegestaan voor alle klassen, ook in de dressuur (Hier in Nederland dan he). Is je instructeur wel kundig genoeg? Als je verder tevreden met hem bent moet je er toch nog eens overleg over plegen, maar ik krijg uit jouw verhaal het idee dat dat niet echt een optie is daar

Batje voor het inrijden van een jong paard lijkt me dat je instructeur toch wel gelijk heeft. Je paard heeft minder moeite met het leren aannemen van het bit als het rustig opgesloten ligt in de mond. Zonder sperriem kunnen ze zich teveel onttrekken aan de werking van het bit, en leer je het vanaf het begin al verkeerd aan.
Trouwens wat dat gapen betreft: waarom zou je dat gedrag accepteren? Je paard heeft nog 23 uur per dag over om volop te gapen. Het lijkt mij een beetje aangewend gedrag, dat je niet zou moeten belonen op deze manier."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers