hoe kan ik mijn paard aan de teugel laten lopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:35

Hey,
een paard aan de teugel laten lopen is niet zomaar een kunstje dat je hem kan leren. Het is ook meer dan zijn kop omlaag houden. Het is iets waar het hele paard zich voor moet inspannen en om het te leren, moet je meer doen dan even op het internet surfen.

Het beste is om het aan iemand te vragen die er veel vanaf weet en naar je paard kan komen kijken. Die ziet het beste hoe ie loopt en wat er nog moet gebeuren vooraleer je aan de volgende stap kan beginnen.

Probeer niet zelf te experimenteren, want de kans dat je dan iets verkeerds doet is groot. Zoek een ervaren persoon om je, liefst individueel, te helpen. Dan leer je heel wat bij en geniet je nog meer van het paardrijden!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:11

Precies, je kunt eigenlijk niet zo zeggen van: Hey ik heb binnekort een wedstrijd wie weet hoe ik mijn paardje even vlug aan de teugel kan laten lopen???

Bij elk paard is dit natuurlijk anders,maar meestal gaat er een hele tijd aan vooraf voordat je dit eindelijk hebt bereikt...
En een goede instructeur is natuurlijk ook belangrijk!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:14

Les nemen?
Ik weet verder ook niet, wat voor paard je hebt, hoe oud hij/zij is en op wat voor niveau hij/zij heeft gelopen of loopt. Dus is het voor ons moeilijk een antwoord op je vraag te geven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:07

dit leer je zowiezo al niet via een internetsite.
Heeft iemand die je kent geen goed doorgereden paard? Waar alle knoppen al op zitten? Dit heeft bij mij (toen op Lodewijk) heel erg geholpen om te snappen wat ze nou precies bedoelen met van achter naar voor rijden

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:19

Nou, aan de teugel leren is niet iets dan je zomaar even doet, laat staan ui te leggen via internet. Ik denk dat het het verstandigst is om een goede instructeur te zoeken de je heir mee kan helpen. Succes!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:42

hoi!

je kan idd beter een ( goede ) instructeur zoeken, ( okeey, dat heeft iedereen al gezegt ) en "aan de teugel " moet ook niet je doel zijn, maar "aan de teugel" is een resultaat van een ontspannen ruiter en paard, als je doel is om aan de teugel te rijden gaat het paard vaak in de krul getrokken lopen en dat is precies het tegen over gestelde van aan de teugel..... maar in elk geval veel succes op de wedstrijd enneh wel even een verslagje he?! Knipoog

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:22

vraag het aan je instructeur, je hebt even geduld nodig! een paard kan dat gewoon niet 1 2 3 leren! groetjes marleen xxx en veel succes he!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 00:02

Neem eens les zou ik zeggen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:09

Inderdaad, nu zijn we wel nieuwsgierig naar hoe je wedstrijd ging *LOL* . Vele succes in elk geval Pling .

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:00

trek links, trek rechts, en geef er een schup achter Haha! Knipoog

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:39

Steef schreef:
trek links, trek rechts, en geef er een schup achter Haha! Knipoog


hihi, klinkt wel lekker!! Sorry off topic...