Zadelmak maken + wennen aan tuig, hoe doe JIJ dat?

Moderators: SayaJones, Apple, Agossie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KiWiKo

Re: Zadelmak maken + wennen aan tuig, hoe doe JIJ dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:42

ligt totaal aan het paard

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:55

Een paard wat dat doet pak ik juist tijdens het zadelmak maken extra door. Er mag in dit stadium echt geen ruimte zijn voor dat soort fratsen. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:51

Er is altijd ruimte voor dialoog, maar dialoog houd op op het moment dat het paard gaat dreigen, of dit nou op stal, tussen de kettingen, aan de hand, aan de longeerlijn of onder het zadel is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:30

Citaat:
Momenteel heb ik dus een fijn paardje dat heerlijk eigenwijs kan doen.
Halverwege het longeren geen zin meer hebben en dat duidelijk maken door de oren in de nek te leggen, de mond wat open te doen en dreigen op mij af te willen stormen. We hangen dus op een punt wat even gecorigeerd moet worden, voor we verder gaan. Gek peerd

Een paard wat dat doet pak ik juist tijdens het zadelmak maken extra door. Er mag in dit stadium echt geen ruimte zijn voor dat soort fratsen

Citaat:
Met geduld en concequent zijn, kom ik veel verder dan met boos worden een flink aanpakken.

Er is altijd ruimte voor dialoog, maar dialoog houd op op het moment dat het paard gaat dreigen, of dit nou op stal, tussen de kettingen, aan de hand, aan de longeerlijn of onder het zadel is. en in mijn ogen is dit....
Citaat:
en dat duidelijk maken door de oren in de nek te leggen, de mond wat open te doen en dreigen op mij af te willen stormen.

een behoorlijke vorm van dreigen. en daarom snap ik deze zin niet

Citaat:
Niet ieder paard is vervelend of lastig te noemen omdat het soms eigenwijs doet Kim.

Want wat jij beschrijft is niet eigenwijs of lastig............ dat is puur dreigen. En ik heb het woord lastig niet in de pen gehad. Ikheb het ook nergens over ontiegelijk afstraffen gehad.......... over doorpakken, en dat is wat anders dan afstraffen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie