Slepen met achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:10

Is je paard atactisch? Sleept ze daarom met dat been? Of is dat omdat ze nog last heeft van de nasleep van deze verwonding? Waar zit de wond precies? Voor sommige verwondingen is een veel langere herstelperiode nodig dan en week of 6.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:55

Fab is ook licht atactisch, maar weet zich er aardig mee te redden. Pas toen we de wissels gingen oefenen werd het veel erger, maar nu is het weer wat beter geworden gelukkig. Ik kreeg het advies mee om in ieder geval haar goed getraind te houden.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 07:52

De eenvoudige wissels zijn geen probleem voor Fab, die loopt ze voor 7s, maar de vliegende wissels zal ze niet kunenn leren, dus voor ons geen Z2....helaas.
Toch is het zaak, als je zeker weet dat de wond goed geheeld is en ze daar geen last meer van heeft, je paard goed op conditie te brengen door weer regelmatig te trainen. Bij Fab heeft het goed geholpen om haar steeds goed naar voren te rijden op het moment dat ik haar onregelmatigheid voel. Ze loopt nu alleen nog maar onregelmatig als ze erg gespannen is.
Gewoon lekker rijden, en de kleine voltes even vergeten een paar weken, die komen vanzelf wel weer.
Mijn dierenarts heeft me verzekerd dat het bij Fab alleen een coordinatieprobleem is en dat ze geen pijn oid heeft. Het blijkt nu dat het verhaal klopt, want we zijn nu weer zo ver dat we wedstrijden rijden en ik heb mijn eerste winstpuntje al weer binnen (Z1). Niet gek voor een atactisch paard Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:04

Prima heb je het paard van Dennis zien lopen?
Een paard wat de knie op slot heeft staan loopt niet slepend, die kan zijn been zowat niet van de plaats krijgen. Dat ziet er heel erg heftig uit........dan spreek je niet meer van een slepend beentje!
Laatst bijgewerkt door fabienne op 02-09-02 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 07:07

Dennis, dat hoort normaal inderdaad zo te zijn, maar bij ataxie mist het paard voldoende coordinatie om dat naar behoren te doen. Alles wat het paard kan helpen om de achterbenen te activeren is daarom meegenomen! In het geval van jouw paard is het dus geen trucje in de negatieve zin van het woord, maar kan het wat extra hulp bij haar coordinatieprobleem zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, NorwayFjord, onpaard en 10 bezoekers