voor het eerst met stang gereden ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 18:07

en hij pakte het super op. Een beetje te goed naar mijn zin eigenlijk!
Van mijn instructeur mag ik er vooralsnog maar 1 x in de week mee rijden en dan nog het liefst als ik hij de vorige dag niet zo fijn liep.

Fitz heeft nl. best moeite met de lengtebuiging en met zijn binnenbeen onder te brengen. Hij wil nog wel eens vluchten op een gewone trens als ik schouderbinnenwaarts of travers schuiner in wil zetten om zijn achterbeen nog iets meer onder te laten treden.
Op deze stang deed hij dat totaal niet, en zette keurig zijn binnenbeen daar waar ik hem wilde hebben.
Nou zeg ik altijd tegen mijn instructeur: wat doe ik nu weer verkeerd maar gelukkig houdt hij de moed erin door te zeggen dat het niet altijd aan de ruiter ligt maar ook voor een groot deel aan mijn paard.

Hebben jullie nog handige tips waardoor ik hem op een gewone trens net zover zijn achterbeen onder kan laten brengen als met een stang??

Ik hoop dat jullie nog wat begrijpen van het verhaal, ik kan altijd moeilijk op papier uitleggen wat ik bedoel.


Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 13:28

Janna, heb je dan misschien wel een oplossing voor mij?? Het is makkelijk om te zeggen dat een stang niet de oplossing is, maar dan moet je ook wel met alternatieven komen!!!!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 16:43

Janna, hij heeft juist vooral in draf moeite met de stelling in de travers rechts. "Het pootje over" is op zich nog niet eens het probleem.
Voor de rest kan ik wel zeggen dat de basis gewoon goed voor elkaar is, en dat ik al heel veel overgangen c.q. tempowisselingen rijd om hem sterker te maken in het achterbeen.
Travers zal gewoon nooit zijn favoriete oefening worden, appuyeren gaat veeel beter!
Maar ja, ieder paard heeft zo zijn moeilijke punten.
Het was alleen verbazingwekkend dat een stang zo'n groot verschil uitmaakte, dat had ik dus niet verwacht!
Vandaag zal ik weer met gewone trens rijden, ben benieuwd hoe dat nu gaat.

O ja, in Kootwijk zal ik niet zo snel starten, dat is wat te ver voor mij. Er zijn genoeg leuke wedstrijden bij ons in de buurt.
Ik rijd wel op de Almelose Ruiterdagen, als ze doorgaan, doe jij dan nog mee??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-05-18 16:45 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 23:52

Hey Suuz, houden jullie je wel gedeisd!!!!!
Want wij willen geen geluidsoverlast van de buren!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-05-18 23:53 ]</font>

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 22:45

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Ik kom hier niet meer bij ... Finale rijden zie je het voor je. Ik dacht het niet ...
Ik had mijn coupons trouwens al opgestuurd, ben benieuwd hoe laat we moeten rijden volgende week! Misschien starten we wel na elkaar.

Hoe is het trouwens op Holtslag??

We zijn wel erg off topic bezig maar goed ... moet je maar weer eens naar de chat komen *LOL* *LOL* ff bijpraten.


Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 21:38

Tja Jura, mijn instructeur wil juist wel dat ik er mee rijd als hij de vorige dag dus niet zo lekker aanvoelde. Hij vindt dat ik met die stang even beter kan inwerken en net iets strenger kan zijn dan met een gewone trens. Vooral als Fitz zijn vluchttrucjes weer uit de kast haalt, kan ik hem met die stang beter aan het werk houden. Als hij op een gewone trens precies hetzelfde zou lopen, waarom zou ik dan met stang moeten rijden?? Omgekeerde vraagstelling dus ..

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 15:14

Ach, zo zie je maar weer: zoveel instructeurs zoveel meningen .....
als je maar in 1 systeem blijft werken, zie ik er geen problemen in.
Ik heb nu zelf ervaren hoe het is om met verschillende systemen te werken ... niet dus!!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 23:06

Yep Jippie, je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk is het dus ook geen stang maar een ongebroken trens ....
Maar de meeste mensen noemen het een stang, vandaar dat ik dit maar even aanhield. 't is trouwens een zelfgemaakte door mijn instructeur die vroeger superhete Hackneys heeft afgericht. 't is een hele aparte trens maar alle paarden die hem wel eens gebruikt hebben lopen er super op.

Met mijn vorige jonge paard heb ik hem ook een tijdje gebruikt maar dat was meer omdat hij loei- en loeisterk was.

Nu met Fitz is het echt als voorbereiding voor het stang- en trensrijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 64 bezoekers