paardensport tv

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-01 22:05

laatst was er een stukje over een of andere trainer(ben kwijt wie het was) en ik vond dat ie een heel sterk punt had: over het te lang doen van een oefening.. als je goed wil trainen kan je een oefening hetbeste 2 of 3 keer doen ofzo en dan stoppen.. vond het heel sterk wat hij erom heen vertelde. wat is jullie mening hierover?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 01:30

Ik kijk wat mijn paard aanbied, als hij het heel moeilijk vind om die dag middendraf op de rechterhand te doen dan ga ik eerst met lekkere makkelijker dingen aan de gang...zodra hij dan lekker loopt pak ik dan die moeilijkheid (per dag vaak anders) en probeer daar het best mogelijke voor die dag uit te rijden....daarna belonen en is hij klaar en dan uitstappen.
Wat ik ook vaak doe is het moeilijke in kleine stapjes te verwerken in andere oefeningen en daarna als een geheel.
Voor mijn paard werkt dat goed, hij leerd dingen snel aan en in 3x heeft hij het meestal door. Als het echt iets heel nieuws is krijgt hij van mij de dag erna 'denktijd' dan staat hij los buiten en hoeft niet te werken. Geeft mij het idee dat hij het dan beter verwerkt (geestelijk). Pling
Groetjes,
Manon

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 14:00

Ik ben.
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 21:50

Helemaal mee eens! Ik doe een oefening een paar keer tot het (aardig) goed gaat. (keertje of drie) Later tijdens het trainen doe ik de oefening nog een keer. Lekker veel variƫren dus!

Serena_

Berichten: 420
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Moordrecht, Naast Gouda, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:18

Kitty schreef:
Helemaal mee eens! Ik doe een oefening een paar keer tot het (aardig) goed gaat. (keertje of drie) Later tijdens het trainen doe ik de oefening nog een keer. Lekker veel variƫren dus!

Precies, zo leert het paard de oefeningen beter dan eerst de oefening 20 keer te doen, tot het goed gaat, en daarna en andere oefening enz.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: paardensport tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:08

Vind ik ook, als ik mijn paard iets probeer te leren dan proberen we het een paar keer totdat ze het een keer goed doet, dan beloon ik heel heftig en dan gaan we verder met iets anders. Als het iets is wat ze heel moeilijk blijkt te vinden, dan een paar keer tot ik merk dat er ook maar ietsje verbetering zit en dan weer belonen en de volgende dag (of later) weer proberen. Vaak merk ik dan dat het dan al een heel stuk beter gaat.