vraagje over rengalop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

vraagje over rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 21:56

Zo af en toe doen smiles en ik een stukje rengelop. Ik rijdt hem buiten meestal ook aan de teugel en zeker voor een galopje omdat hij dan beter reageert op mij.
Ik ga altijd eerst in galop en dan sneller. Maar wat doet smiles dan ipv zijn hoofd+hals naar voren doet hij hem naar beneden in een boogje (hij trekt niet. Het lijkt net alsof hij niet weet waar hij zn hoofd moet laten Knipoog Hierdoor kan hij dus ook niet veel sneller want zijn hoofd zit in weg.
Andere ponys die ik gereden heb hadden dit niet. Maar misschien dat jullie weten waarom dit gebeurt en hoe ik het op kan lossen?

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:30

waarschijnlijk is je pony altijd in het krulletje gereden,en weet hij niet wat strekken is.
gewoon vaak hals laten strekken,ook buiten...als hij sowieso geen hals kan strekken,probeer dan met een snoepje zijn hals te rekken{naast hem staan,snoepje zo ver mogelijk op neus hoogte voor hem houden,waar hij alleen bij kan als hij echt strekt,ook links en rechts in buigen...niet in 1 keer alles wiilen heh}

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 13:45

Als je hem vrije teugel geeft of hals laat strekken doet hij dat dan wel ?
Want dan kan hij het in principe in zo'n galopje ook natuurlijk .....

Misschien hou je 'm zelf te stevig vast en geef je 'm niet de gelegenheid om z'n hals langer te maken ?

Of heeft hij er een stang of iets dergelijks inhangen met een kinketting ,
dan wordt hij ook gedwongen om z'n hoofd in een bepaalde houding te houden...

Of hij is gewoon braaf een uitgestrekt galopje aan het rijden , en weet niet dat hij mag vlammen Haha! ?
Je vraagt 'm immers naar beneden ......