Crossen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Crossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 13:50

Sinds korte tijd heb ik ontdekt dat mijn tuiger ontzettend goed kan springen. Leuk maar ik durfte het in het begin niet. Nu hebben we samen de smaak te pakken en springen we ieder hek wat we in het bos tegen komen. Ik ben een tijdje terug met een vriendin naar een jachtcrossbaan gegaan en ondanks dat dit best eng en hoog was gingen we er met gemak overheen. De volgende dag had hij nergens last van, geen spierpijn niks. Ik vraag mij alleen af of het wel goed is voor een tuiger om te springen en of ik ergens rekening mee moet houden.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:54

Mijn tuiger springt ook graag. Ik zou het gewoon doen. Er is zelfs een tuiger geweest die internationaal gesprongen heeft, dus het kan prima. Maar je moet met een tuiger, net als met elk ander paard, gewoon rustig opbouwen en zorgen dat je hem niet overneemt

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:14

zoals bij eigenlijk elk paard moet je de training goed aanpassen aan het geen je wilt doen. crossen is op zich een vrij zware sport voor paarden en je moet dan ook goed zorgen dat de conditie en de spier opbouw van je paard goed is. maak hiervoor een goed trainings schema. Ik denk dat je veel plezier aan je tuigertje zult hebben in de cross sport.
gr marjolein

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:40

hoi, mijn vriendin heeft een ook een tuiger. zij springt nu met hem in het M. de training en spieropbouw hebben wel wat meer tijd gekost maar nu gaat het echt toppie. zorg voor een goed schema en overvraag je paard niet dan kan er weinig misgaan.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 09:30

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het inderdaad langzaam opbouwen en wellicht wordt het echt wat.... Haha!

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:20

veel succes/plezier Haha!