Groot verkeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Groot verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 10:48

Heet er iemand tips voor mij?
Mijn pony is echt bang van groot verkeer.. Ook in de bak als ik erop zit en er komt een trekker het erf op dat rent hij het liefst naar de andere kant van de bak.
Echter als ik ernaast sta is er niets aan de hand. Hij is wat nerveus meer niet. Als we samen langs een stilstaande trekken / vrachtwagen wat dan ook lopen (aan de hand dus) Vind hij het interessant of het voertuig gestart is of niet maakt niet uit. Hij gaat snuffelen en kijkt er al gauw niet meer naar om.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik erop zit er ook niets gebeurd?

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Groot verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:51

Ik denk dat het grootste gedeelte aan jezelf ligt. Dit had ik ook met mijn paard. Als er een trekker of iets aan komt zet je hem met het hoofd naar de weg en haal een paar keer diep adem. Je zult zien dat het snel verbeterd;)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Groot verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 10:53

Tja het zal ook wel aan mezelf liggen maar ik heb echt al veel geprobeert.. Ik zet hem weg dan kan ik hem met been en teugel niet tegenhouden of niet zover naar voren krijgen als dat ik wil. (buiten hebben we alleen smalle polderwegen). Ik heb geprobeert hem aantemoedigen, streng te zijn zodat hij zich niet aanstelt, en gezongen. :+ Maar tot nu toe geen resultaat.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:59

En ook nergens een uitrit waar je in kunt staan? Gewoon rustig been eraan houden, aan twee teugels houden. Misschien training in de bak? Dan is het wat veiliger. Hoop dat het beter gaat.
(Als kan het hoofd laag houden van je paard. Zo houd het paard zijn adrenaline ook laag. Hoofd omhoog betekend namelijk adrenaline omhoog.)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:01

Maar wat voor training? Het komt niet altijd voor dat er een trekker langs komt in de bak. Wil het niet gelijk buiten doen, rij altijd op zondag buiten als er geen groot verkeer is. Mijn pony houdt er nogal van om in de sloot te springen. Er zijn wel wat plekken waar je het land op kunt mocht er wat aankomen en je bent er toevallig vlakbij. :=

edit: als het op afstand is maakt het niet uit, de bak ligt aan een drukke weg waar regelmatig een ambulance aankomt met loeiende sirenes, meneer kijkt niet op of om.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Groot verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:25

Misschien dat je iemand kan regelen die met een trekker door de bak wil rijden? Zo kun je dat eventueel trainen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Groot verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:27

Denk dat dat lastig gaat worden maar ik kan natuurlijk altijd kijken of dat mogelijk is. :j