is elke haflinger zo sterk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

is elke haflinger zo sterk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 14:45

hallo mensen, ik had een vraagje of alle haflingers zo sterk in de mond zijn.ik rijd zelf op een haflinger en die is onwijs sterk in de mond.daarvoor had ik op een andere haflinger gereden en die viel dan wel mee.en hoe is het bij jullie minder geworden bij het sterk zijn in de mond??
groetjes daniella



blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 14:58

Cody schreef:
Die waar ik op rijd is alleen heel trekkerig als we buitenrijden. Ze wil dan hard, hard, hard en vindt het maar lastig dat ik haar inhoudt.
Maar als ik goed losgereden heb in de bak is ze daarna met rijden superzacht in haar mond.


hoi hoi wat leuk van je reactie, ja als ik wedstrijd heb met die haflinger is ie ook wel veel meer ontspannen.hij vind het hartstikke leuk als we op uitwedstrijd gaan.maar thuis hebben we een zware bak en dan is ie heel sterk en ook in de les in een andere bak dan vind ie de anders paardjes interessanter
groetjes daniella

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 15:00

germie schreef:
de haflingers die ik ken (ik heb er nooit opgereden) zijn goedgekeurde hengsten, maar volgensm ij niet hard en sterk in de mond. Ze lopen aan de teugel, kunnen springen en gemend worden.
Het gaat om Adidas, Nobelman, en nog 2 waarvan ik de naam kwijt ben.


hoi hoi, bedankt van je reactie blijkbaar valt het bij de meeste wel mee maar op uitwedstrijden valt het ook wel mee dan is ie vrij ontspannen maar bij ons thuis in de bak is ie zwaar en in de les vind ie andere paardjes interessanter.
Tong uitsteken Tong uitsteken groetjes daniella

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 17:45

Ethelate schreef:
Ik heb met mijn af grote problemen gehad omdat hij gewoon te sterk was in de mond.
Nu rij ik met een scherp bit en gaat het prima!

Met het minder sterk worden zijn we nu aan het oefenen... Maar iets afleren is en blijft moeilijk!


nou das mooi!!!bij ons gaat het ook wel steeds beter maar hij blijft moeilijk!groetjes daniella

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 17:48

Ireentjuh schreef:
Mijn haflinger is in de bak heel zacht in de mond.. dat was vroeger wel anders!! Dat komt ook doordat ze altijd voor de wagen liep met zo'n stang. Toen verzorgde ik haar nog maar net. Ze heeft toen haken gehad aan haar kiezen waardoor ik niet met bit kon rijden en ik reed haar met een hackamore (wees gerust.. de teugels hingen hardstikke los) daarna ging het steeds beter en ik kon steeds zachtere bitjes nemen en nu loopt ze prima.
Buiten is ze nog wel erg sterk soms, maar dat is omdat ze erg opgefokt is soms.


oh dus jij ook!ja bij ons gaat het wel steeds beter maar hij blijft toch zwaar in de mond (naarmate wel een stuk minder)maar oefening baart kunst zeggen ze!!!!
groetjes daniella

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 17:19

Cowgirl schreef:
Ik wil even wat uit de wereld helpen.

Geen een paard wordt met een harde mond geboren! De ruiter heeft dit zelf veroorzaakt.

Als je een paard voor de kar rijd is het niet de defiitie dat hij een harde mond krijgt want JIJ bent altijd degene die de leidsels vast heeft en er aantrekt.Er zijn paarden die Z voor de kar en onder het zadel lopen.
Die zijn echt niet hard in de mond.
Ook een paard voor de wagen heeft dressuur les nodig!(voor de kar en onder het zadel dus)

Een paard dat hard in de mond is is naar mijn ogen verkeerd geschoold.
Of je hebt het zelf gedaan(onbewust) of de vorige eigenaar(s).


hoi sorry maar ik ben het niet met je eens!!!die haflinger waar ik op rijd is van een vriendin van mij,ze heeft hem in 1999 gekocht toen ze er op ging rijden was ie al supersterk, ze heeft geen papieren van hem dus ze weet voor de rest niks.het kan zijn dat ie voor de kar heeft gelopen of flink in z'n mond is gerukt!!daar heb je gelijk in dat ie dan sterk kan zijn maar na 3 jaar mag dat toch wel een beetje over zijn of niet???!!!!hij is ook heel sterk in de hals het zou er nooit uitgaan waarschijnlijk!

groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers