Moeilijk nageeflijk in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Moeilijk nageeflijk in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:47

Heee

Jullie kennen Angel misschien wel, m'n pony.
Angel gaat in stap ontzettend fijn naar beneden lopen zonder dat ik vaak iets doe, alleen in draf gaat het nog steeds heel lastig. Nu helpt de manier die mij hier een keer is uitgelegd; een teugel iets minder contact geven zodat hij op zoek gaat (ben even de echte naam ervan kwijt en dat is even op zijn simpelst uitgelegd).
Maar, dit gaat ook met heel erge moeite.

Vroeger, toen ik nog niet zo goed nadacht, ik heb wel eens een bijzet bij Angel eraan gezet. Ik heb het dan over deze:

Afbeelding

Hiermee liep ze netjes naar beneden en gebruikte ze haar achterhand etc. nog gewoon netjes. Nu heb ik dit maar een keer gedaan omdat een vriendin het me aanradde, en verder achterwege gelaten (dit is ook al zo'n 3 jaar geleden).
Hier een foto ervan, met die vriendin van mij erop.

Afbeelding

KLIKKERD VOOR NOG EEN FOTO

Ik vraag me af, omdat Angel het erg lastig vind (tevens door haar bouw) om in draf te zakken, of ik deze bijzet er na het losrijden eventjes aanzet, zodat ze lekker lang komt met haar nek (halsstrekken vind ze ook ontszettend moeilijk).
Ik wil graag commentaar horen waarom ik het wel of niet zou doen, ik ga namelijk niet zomaar er iets aanhangen zonder dat ik weet of het 'slecht' is of niet.
Ik zou deze bijzet gewoon als hulpsteuntje voor een kwartiertje los willen gebruiken, omdat ik weet dat ze er direct op reageert.



Ester

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:51

Heb je al een andere manier van les geprobeert? Mijn Haflinger komt heerlijk door door veel voltes te rijden en veel los te laten, hulpteugels zorgen volgens mij wel voor een ronde nek, maar in de rug etc verbeteren ze niet veel.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Moeilijk nageeflijk in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:49

ik denk dat je eens helemaal bij de basis moet beginnen met rechtrichten aan de hand, zodat je je paard kunt leren hoe ze haar lichaam moet gebruiken.

ik weet niet of je nu les hebt, maar misschien kan je eens privelessen nemen van iemand die les geeft op basis van klassieke dressuur. ik weet zeker dat je daarmee geholpen bent.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Moeilijk nageeflijk in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:49