welk paard mee??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

welk paard mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 08:05

Tja, ik zit te dubben, welk paard mee naar les vandaag: het wedstrijdpaard, maar die heeft vanaf vrijdag tot en met gisteren een erg druk weekend achter de rug (trainen, 2 dagen wedstrijd enz). Dus eigenlijk mag ze ook wel een dagje rust, maar aan de andere kant, gisteren ging het erg SLECHT met trainen Boos!
Continu aan het vechten, schudden met de kop, loperig, enz

Het andere paard is een 8-jarige, 4 maanden onder het zadel, kan eigenlijk nog niets. Ja voorwaarts, soms aan de teugel, maar heeft het bit nog niet geaccepteerd (schudt aldoor, ben er nog neit achter wat het is, heb al rvs bustrens met rubberschijven, ijzervernikkelde watertrens met roest, gewone rvs waterttrens geprobeerd). Verder is ze in galop een echte racer. Deze merrie heeft ook al 5 dagen achter elkaar gelopen, maar niet zo intensief. Verder loopt ze dus nog vaak scheef, en we weten niet hoe ze reageert in een vreemde omgeving en ook niet of ze makkelijk te laden is. (maar dit moet toch ooit eens geprobeerd worden)

Welke zouden jullie meenemen??? Ik weet het echt niet meer, gisteren zei ik die groene, vandaag toch maar weer het wedstrijdpaard dat kuren heeft.
Voor de les zelf maakt het niet uit, het is bij ons toch een zootje (ik ben de enige wedstrijdruiter, 3 anderen zijn echte beginners en durven niet in galop, eentje is nog wel redelijk serieus maar springt ook niet) Dus een kreng van een paard erbij maakt niet uit. Daarom zou die groene ook best kunnen, moeten de overige lessers maar een keer uitkijken (meestal moet ik voor hun bokbeesten uitkijken)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 08:15

dacht ik gisteren ook superpepeijn, maar nu baal ik weer dat het wedstrijdpaard gisteren zo vervelend was, dat die maar een extra trainingkje nodig heeft, zo blijf ik bezig, ik weet het gewoon echt niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 07:26

tja, ik had beide paarden geborsteld, zegt de eigenaar: neem die zwarte maar mee, die is in ieder geval te laden. dus het is het wedstrijdpaard geworden, al had ik alles klaarliggen voor die groene, zelfs het zadel enzo al.
Het ging goed, totdat we aan het eind moesten galopperen, toen begon het vechten weer, echt vreselijk. Gisteren heb ik het beest maar met rust gelaten, vandaag heb ik cursus beoordelen (en ik heb de eigenaar al verteld dat die groene mee gaat, al heeft hij liever een andere ruin, maar ik heb al hulp bij het laden geregeld, bovendien ging het vorig jaar op de keuring ook goed. De eigenaar gaat namelijk niet mee).
Dus morgen weer rijden, of het nou regent of niet. Verder eerst 3 weken geen wedstrijd, dus rustig aan. Volgende week wil ik die groene mee, dan kan ik normaal gesproken met het wedstrijdpaard weer naar springles.
Nou weet ik helaas nog steeds niet of het groene paard rustig en braaf is in een vreemde omgeving. Nou rustig is ze thuis al niet, maar verder wel redelijk braaf (we racen wal door de bak, maar redelijk stuurbaar is ze wel).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers