voeten naar buiten draaien, help.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

voeten naar buiten draaien, help.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 12:16

ik draai mijn voeten te ver naar buiten, erfenis van mijn balletopleiding. Nu rijdt de eigenaar met van die blokjes in de beugels die aan de buitenkant dikker zijn dan aan de binnenkant. Voor mijn gevoel stimuleert dat juist dat je je voeten naar buiten draait. Zou het helpen als ik gelijke blokjes koop???? Ik rij dus nu teveel op mijn sporen wie heeft er verder nog tips om hier aan te werken.

Groetjes en een hoefje van Gamble.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:18

Ten eerste: sporen af doen.

Verder heb ik dat probleem ook hoor. Met m'n rechterbeen vooral, dat komt omdat m'n enkelbanden en enkelgewricht gewoon totaal kapot is geweest... Ik kán het gewoon niet anders helaas.

Ik denk juist dat blokjes die aan de buitenkant dikker zijn helpen om je voeten meer naar binnen te houden. Maar ja, je kan het altijd proberen hoe het gaat met andere blokjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:21

Ik kan ook echt niet rijden met scheve blokjes, vreselijk, ik krijg er zere enkels van. Wat ook nog wel wil helpen tegen het naar buiten draaien van je tenen is je beugels een gaatje korter maken.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:22

die blokjes die aan de buitenkant hoeger zijn, drukken je knie tegen het zadel zegt men, maar ik merk er niet zo veel van. Ik heb ze ook, maar of ik nou met gewone rubbers rij of met schuine blokjes, het maakt mij niet uit.
Dat jij je tenen wegdrukt betekent dat je nooit helemaal ontspannnen zit. Daar oet je dus aan werken. soms helpt het om de beugels iets langer te maken, dan kun je je hakken niet meer wegdrukken. en dus je enkels niet zo spannen

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:28

zonder beugels gaan rijden... Als je je voeten te veel naar buiten draait, kun je niet goed zitten doordat je je knieën niet goed tegen het zadel kunt houden. een betere manier om goed te leren zitten is er niet!

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:08

Ik rij zelf ook met mijn voeten naar buiten.
Een oplossing is je beugels aan de singel vast te maken. Eerst niet zo heel erg strak en dan steeds strakker.
Je kan dit vastmaken doen met een strotouwtje of veters of zoiets of met sporenbandjes.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:08

Ik rij zelf ook met mijn voeten naar buiten.
Een oplossing is je beugels aan de singel vast te maken. Eerst niet zo heel erg strak en dan steeds strakker.
Je kan dit vastmaken doen met een strotouwtje of veters of zoiets of met sporenbandjes.
_________________
ALSTEBLIEFT zijn we helemaal gek geworden hier ?
Waar zijn we nu mee bezig ,al ooit gehoord van ongelukken of gevaarlijk.
NIET DOEN
de stand van je bekken en voeten zijn nu eenmaal zo en je kunt alleen door veel te oefenen je tenen iets naar binnen krijgen .Niet aan dit soort achterlijke dingen beginnen
dicht langs de omheining rijden! haha o pardon ,,das ook gevaarlijk ,maar niet in verhouding hoor !!!!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:55

Hoi, ik deed vroeger ook mijn tenen naar buiten, maar bij mij hebben leren laarzen heel erg geholpen. Omdat ik een enkelprobleem heb kan ik echt niet met chaps rijden, ik krijg dan vreselijk zere enkels en kan na het rijden bijna niet meer lopen. Maar leren laarzen zijn natuurlijk wel duur, en het zal waarschijnlijk niet bij iedereen helpen.
Groetjes Rinske Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:49

je knie iets naar binnen draaien moet je opletten dan kanteld je voet ook

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:47

Neem een paar keer iemand mee met rijden die jou er telkens op wijst dat je met kapstokjes rijdt. Vaak ben je zo geconsentreerd bezig dat je het niet door hebt. Je zult er telkens op gewezen worden, en op een gegeven moment gaat het goed!

Succes!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 17:05

Ik heb in middels die gelijke blokjes gekocht en nog meer natuurlijk ( kon het niet laten) en ermee gereden. Het bevalt beter en ik kan met minder moeite mijn voeten meer naar binnen draaien. Maar het zal wel altijd een aandachtspunt voor me blijven.

Bedankt allemaal.
groetjes en een hoefje van Gamble

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:45

ineke schreef:
Ik rij zelf ook met mijn voeten naar buiten.
Een oplossing is je beugels aan de singel vast te maken. Eerst niet zo heel erg strak en dan steeds strakker.
Je kan dit vastmaken doen met een strotouwtje of veters of zoiets of met sporenbandjes.
_________________
ALSTEBLIEFT zijn we helemaal gek geworden hier ?
Waar zijn we nu mee bezig ,al ooit gehoord van ongelukken of gevaarlijk.
NIET DOEN
de stand van je bekken en voeten zijn nu eenmaal zo en je kunt alleen door veel te oefenen je tenen iets naar binnen krijgen .Niet aan dit soort achterlijke dingen beginnen
dicht langs de omheining rijden! haha o pardon ,,das ook gevaarlijk ,maar niet in verhouding hoor !!!!!!


Hoezo is dit gevaarlijk?
Als je van je paard afvalt blijven je voeten normaal gesproken echt niet in de beugels haken hoor!!!!!!!!!!!!
Ze zitten alleen aan de singel vast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En niet aan je voeten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:05

ik heb ook van die schuine beugelblokjes, mijn knieen blijven daar wel goed van in het zadel, maar mijn tenen wijzen wel meer naar buiten. Ik heb het idee dat als ik ze omdraai (de dikke kant naar binnen) dat mijn tenen dan wel naar binnen wijzen, haha, nog niet geprobeerd hoor, maar zou dat werken. Het ziet er natuurlijk wel erg dom uit Haha! Haha! die blokjes verkeerd Haha!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:18

Als je van je paard afvalt blijven je voeten normaal gesproken echt niet in de beugels haken hoor!!!!!!!!
haflinger ,,,je moet nog veel leren!!!

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:23

Ik zeg toch ook normaal gesproken. Kijk, als je nou met gympies gaat rijden ofzo en je doet je voet heel erg ver in de beugel, dan is het logisch ja. Maar zolang je je voeten niet door de beugels heen doet of zoiets raars, dan ga je normaal gesproken echt wel met je voeten uit je beugels.
En leg dan eens goed uit waarom dit nou zo gevaarlijk is.
Je zit wel de hele tijd te zeggen van dat dit allemaal zo gevaarlijk is, maar uitleg, dat krijgen we niet. Boos!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:36

Ik heb ook het probleem van 'de richting aanwijzers'.
Ik heb rechte beugelblokjes, en zat er juist over te denken om voor dat probleem schuine te kopen Haha!
Maar dat helpt dus niet echt???

Owja, wat helpt nou...de een zegt beugels korter, de ander beugels langer Verward

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:15

Nou, Ineke , waar blijft die uitleg???????

Of weet je het zelf ook niet soms??????????????????