rare reacties op been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:30

Deed Paddy een paar weken terug ook. Ik ben toch doorgegaan met drijven. ZE moest gewoon leren mijn been te accepteren, wat kan ik immers als ik niet mag drijven?

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:07

Lijkt me sterk. Was deze reactie eenmalig of heeft hij zich meerdere dagen zo gedragen>

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:12

dan heeft hij van nature een hekel aan dat been. kennelijk vraag jij iets met dat been wat hij moeilijk vindt. Maar je moet niet ophouden met drijven.
Mijn merrie doet dat ook. Zij wil de achterhand naar binnenzetten op de linkerhand, en ik wil haar dan rechtstellen. Op dat moment heeft ze moeite met recht te lopen. Ik corrigeer haar door de buitenteugel er aan te houden en beide handen naar binnen te brengen, waardoor ik de voorhand voor de achterhand zet. Om te voorkomen dat ze dan helemaal naar binnenvalt, drijf ik dan met mijn linkerbeen terug en dan wordt ze kwaad. Ik moet haar dan vervolgens flink voorwaarts rijden en de buitenteugel er goed bij houden, desnoods iets stellen naar rechts (naar buiten). misschien optie voor jou? Wat het probleem bij jou precies is weet ik natuurlijk niet.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:21

op een voorwaarts drijvend been? En wat als je een paar keer overgangen achter elkaar maakt, overgangen naar de draf of overgangen naar de galop? Het kan gewoon protest uit luiheid zijn hoor. Je doet bij drijven namelijk ook vaak beroep op de energie van het paard. Het kost hem toch inspanning.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:35

Het is mogelijk dat je paard niet soepel genoeg is in de lendenen. Ik denk dat veel galopperen een hele goede oefening voor hem is. En hem dan rond instellen en met veel sprong laten galopperen. WAnt dan doe je veel beroep op de elasticiteit in de lendenen. Als je dat ook doet bij het losrijden, kan het zijn dat hij het daarna gemakkelijker heeft en dus minder op je been reageert. Dit zou je eens kunnen proberen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:43

voorwaartse overgangen en ook tempiwisselingen doen vaak beroep op de lendenen. Als het paard er niet soepel in is, zal hij met zijn hoofd omhoog komen, of op een andere manier protesteren. Zeker in een overgang naar de galop toe.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:48

gevoelig in de rug dus. Je moet ook niet gaan doorzetten als een paard niet geheel loslaat in de rug. WAnt dan stoor je hem verschrikkelijk en geef je alleen maar MEER aanleiding om de rug weg te drukken en tot verzet. je moet je paard dus soepeler maken in de rug d.m.v. de oefeningen die ik hierboven bijvoorbeeld noemde. Als je paard soepeler is en helemaal loslaat, kun je doorzitten. Maar doe het niet te lang, het paard moet vertrouwen krijgen, dus dit moet je uitbouwen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:11

Ik heb ook zo'n paard gehad, een notaris x doruto. Dat paard had ook nog eens heel veel beweging in zijn lijf, dus je stoorde hem gemakkelijk. Het eerste half jaar bezig geweest om hem eerst eens zodanig ontspannen te maken dat hij niet meer wegvluchtte onder het zadel en dat ik hem weer met mijn been kon rijden. Het is toch een heel langdurig proces. Vraag veel lengtebuiging van je paard, want als je dat voor elkaar krijgt, wordt hij ook nageeflijker en gaat het hem gemakkelijker af.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:01

volgende keer als je hem een tik verkoopt, en je weet dat hij gaat bokken, zet je hem vlak van te voren op een kleine volte, gaat alvast achterover leunen, hou je handen hoog en geef hem er een! Net zo lang totdat hij gaat LOPEN op jouw tik i.p.v. bokken. En dan val je er niet zo snel van af.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers