over de schouder heenlopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

over de schouder heenlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 21:00

guido zit erg vast op links. als ik een volte rij maakt hij zich nauwelijks rond en geeft bijna geen stelling hij loopt dan ook gewoon over zn schouder heen en valt naar binnen.

binnen been heeft niet zo heel veel effect en als ik mn binnenteugel aanneem voor wat meer stelling valt hij natuurlijk nog meer naar binnen.

heeft iemand tips om hem losser te krijgen op links en hoe je hem ronder krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:11

Neem juist niet meer gewicht op die linker teugel, ook niet om buiging te krijgen.
Het is dan "valse" buiging.
Probeer hem toch beter op je been te krijgen.
Rij hem met een zweepje en als hij door je been hulp heen dreigt te vallen geef je hem een tikje achter de kuit.
Probeer in de hoeken en wendingen je binnen hand van de hals af te houden zodat je hem met je binnen been de wending door rijd.

Oefen het wijken zodat hij eenzijdige beenhulpen leert snappen.
Ook hierbij de binnenhand los laten.

Oeffen b.v. ook eens schouder binnenwaarts, ook hier je binnenhand van de hals en drijf hem de buiging in met je binnenbeen. Hierdoor drijf je hem als het ware naar je buitenteugel waarmee je hem ook opvangt.

Dus werk heel goed aan de beenhulpen, hij moet hier gewoon op reageren, dan is je probleem naar mijn idee zo weg.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 22:19

runningkawa schreef:
Dus werk heel goed aan de beenhulpen, hij moet hier gewoon op reageren, dan is je probleem naar mijn idee zo weg.


ik moet idd heel veel meer met mn benen gaan rijden. ik betrapte mezelf er op dat ik veel te veel op mn handen rijdt en ben nu dus ook heel veel aan het oefenen om hem beter aan het been te krijgen.

verder bedankt voor je tips!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:28

ik sluit me er bij aan. zorg dat hij reageert op je beenhulp. probeer wendingen meer met je (buiten)benen in te sturen en niet te veel met je teugels.
ook is voltes openen en sluiten een goede oefening en wijken. zorg hierbij wel dat je hem begrenst met de buitenkant zodat hij niet tevéél stelling neemt en over je buitenteugel wegloopt.
Succes! Party!!