Niet ontspannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Niet ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:13

Hooooi! Romeo rijdt in stap heel ontspannen/nageeflijk, maar zodra we een versnelling hoger gaan schiet ie weer omhoog.. tis nie dat ie helemaal met zijn hoofd in de lucht hangt ofzo!
Iemand tips?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:44

niemand?!

Po0nys

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:53

ik weet niet of je er wat aan hebt maar... Ik heb een verzorgpony waar precies het zelfde voor geld.. in stap heel mooi en in draf, gallop omhoog.. Ik heb daar eerst gewoon een beetje overheen gekeken.. Vooral niet lopen zagen.. gewoon rustig spelen met je handen.. Die van mij doet t nu goed Knipoog

Succes gr ria

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:07

heb het zelfde met mn kwpner.. ten eerste: vooral zelf ontspannen blijven. als je gespannen bent voelt hij dat. Ten tweede: je vraagt een beetje en als hij toegeeft naar beneden ga je met je handen mee, het zal niet na 1 keer lukken, maar dan probeer je hem daar te houden.. niet door te gaan trekken oid maar gewoon een goede combi van hand en been. Ten derde veel overgangen maken, dan wordt hij vanzelf beter aan je handen en gaat hij zijn achterhand gebruiken en zich dus ontspannen.. als je langzamer wilt gaan wel blijven drijven . Ten vierde: instructie , of hulp vn een ervaren persoon!
Succes OK dan!

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:28

blijf zelf lekker onspannen doordraven veel overgangen maken en veel voltes en van hand veranderen maak de ac lijn een van je vaste onderdelen veel wenden actief blijven rijden niet vastzetten en trekken enzo stalling vragen binnenhand wat van de hals en gewoon door rijden.
hij word dan vanzelf ook in de draf later in de galop ontspannen en ontspannen =nageefelijk
suc6

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 03:26

Misschien zou je eens naar je zadel kunnen laten kijken, dan kun je dat misschien uitsluiten als oorzaak van het probleem. Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn van factoren bv. dat het paard niet helemaal goed in balans is. Het beste kan je denk ik advies nemen van een deskundige zadelmaker en een deskundige intructeur op dit gebied. Het is vervelend probleem voor jou en je paard maar het is goed rijtechnisch(dus zonder hulpteugels) op te lossen.