Ik ben sterker op links->paard wordt dat dus ook

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gast981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:21

Hoi,

Dit is een erg bekend probleem, iedereen heeft altijd wel een kant waar ze iets sterker of lichter op zijn.
Maar vergeet een ding niet ,het is niet alleen een probleem vanuit de hand, het probleem is dat hij aan de lichte kant vaak slecht voor je been is, en geen lengtebuiging wil aan nemen ( tja doet z'n hoofd wel naar binnen, maar je hebt geen aanleuning op deze kant) dus eigenlijk is dit ook een probleem kant, dus meer op de kant gaan rijden waarop hij aan de binnenkant licht is, vervolgens veel schouder binnenwaarts gaan rijden, en dan wordt steeds rechter, let op dat je je paard op de buitenkant waar hij ( jij) vastpakt laat nageven en weer veel toestaat.
Ook op de kant waarop hij vast pakt, voltes rijden, veel voor je binnenbeen opzij zetten, weer rechtrichten, en weer voltes. Een goede instructeur zal je er zeker mee kunnen helpen, vooral iedere pas er zelf ook aan denken dat je durft los te laten.

Succes ermee.

gast981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:27

Juist de lichte kant aan de binnenkant, want daar zit je probleem je paard wil zich niet lang maken aan die kant, dus steeds schouderbinnenwaarts, voltes rijden, waarin je de achterhand naar buiten rijd, zodat je meer druk op links gaat rijden, als dat lukt is ie vanzelf minder sterk op rechts.

Het probleem is namelijk dat ie links niet aan neemt, niet dat ie rechts vastpakt.
carlijn83 schreef:
Ik ben er idd met mn instructeur mee bezig om hem extra aan mn linkerbeen te maken door voltes en zijgangen te rijden. En het wordt al wat minder dus we gaan de goede kant op.

Dus ik kan hem als ik op de rechterhand rij ook extra door rechts heen rijden zodat ie smakelijker op links word??

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie