Middendrafje en starten in de L

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Middendrafje en starten in de L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 19:40

He hallo,

Even een vraagje over de middendraf. Het paard moet ruimer worden in zijn bewegingen en dus niet alleen maar harder gaan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hij trekt wel lekker weg, maar heb het idee dat hij alleen maar harder gaat en niet mega veel verruimd.
Hoe kan ik dit het beste oefenen?

De middengalop gaat wel heel goed!!

Nog een vraagje, wanneer vinden jullie je paard klaar voor de L? Ik ben van mening dat het paard goed aan de hulpen moet zijn, goed reageren op het been en netjes wijkt voor het been. De hele basis moet dus goed voor elkaar zijn.
Er zijn mensen die hun paard starten in de L omdat het wel moet kunnen. Terwijl ik vaak vind dat het paard een beetje door de bak wordt gesleurd en het wijken voor het been is vaak helemaal een lachertje. Ben ik nu zo'n pietlut dat ik het goed voor elkaar wil hebben of zijn andere sneller tevreden en staat het heel stoer om te zeggen dat je in de L rijdt?

Ik ben benieuwd!!

Groetjes

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 22:09

Ik heb altijd geleerd dat je met de middendraf je kruis naar voren moet trekken en veel been geven, en anders moet je misschien hem probreren wat in te houden Verward En als je niet zeker weet of ie ruimer wordt iemand ernaar laten kijken!!
En op je andere vraag kan ik je niet helpen Scheve mond

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:10

hoi,

ik heb altijd geleerd door veel heeeeel veel overgangen te rijden. Je paard heel laag instellen, tijdens het naar voren rijden en tijdens het terugrijden. Vooral hele korte stukjes. En dan echt ten alle tijden moet ie laag ingesteld blijven zodat ie goed over de rug blijft lopen.
Zo heb ik geleerd om je paard ruimer te leren lopen. Het kost wel veel tijd en geduld.

Verder vindt ik ook dat je paard goed de basis moet kennen en helemaal het wijken moet ie toch kunnen, dit is juist het typische van de L. Dus ik zou zeggen doe het lekker rustig aan. Als je het dan voor elkaar hebt dan haal je ook meestal de hoogste punten!!!!

groetjes Mare

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:18

en als je uitgestrekte draf moet doen zoals in het Z, dan moet je m inderdaad inhouden en dan zoveel mogelijk been geven. Dan voel je m op een gegeven moment ook na heel veel oefenen zijn achterhand eronder zetten en zich oprichten. Dan strekt ie zijn voorbenen goed omhoog naar voren uit.
Maar dit duurt ook best lang, kost veel tijd en geduld

groetjes Mare