Moet ik mijn Grunninger wegdoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:33

Na alles wat jullie hebben meegemaakt met dit paard...........zou dit wel erg zuur zijn! Wij hebben zelf ook een Groninger (en ook een Ferro die nog meer Groninger lijkt af en toe dan al onze Groningers bij elkaar Knipoog ) en ik ken het probleem. Moet zeggen dat ik sinds een jaar les heb van iemand die puur op ontspanning rijdt en sindsdien heb ik veel minder problemen. Het lijkt tegenstrijdig, maar dat is het niet. Goede instructie zoeken kan denk ik best soelaas bieden voor jullie!
Je zou ook kunnen proberen eens wat hulp te zoeken bij mensen als Josien vd Poel www.clerx.nl/jvdpoel/ of Monya Erb www.balingehof.nl. Allebei niet in de buurt van Haarlem, maar misschien weten zij iemand bij jullie in de buurt. Ik ken Josien alleen van verhalen, maar Monya persoonlijk en ben erg gecharmeerd van haar nuchtere, eerlijke, paard- en mensvriendelijke manier van doen. Zij kan je op een gegeven moment ook vertellen of het alleen DIT paard is waar je niet mee kan worden, of dat je uberhaupt eigenlijk beter maar niet aan een (ander) paard kunt beginnen.
Heel veel succes, heb je verhalen altijd wel wat gevolgd, het zou erg jammer zijn als hij nu weg zou moeten!



Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:20

Cassidy schreef:
Ik weet niet of het wel zin heeft om het paard naar een trainingsstal te brengen, want als hij weet terug is en ook je vrouw haar stijl van rijden niet heeft veranderd ben je zo weer terug bij af.

Klopt - mensen als Monya Erb richten zich ook altijd op de combi - meestal de enige goede weg!

Tussen haakjes, ik ben het erg eens met die verhalen over die bitten hoor, volgens mij biedt dat op de duur weinig soelaas. Misschien eerst maar eens zoeken naar gewoon goede instructie.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 9 bezoekers