Verzet en steigeren

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

taschke

Verzet en steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 20:54

ik krijg steeds meer problemen met mijn paard!!
ik durf er zelfs bijna niet meer op rijden.
Er rijd voor het moment iemand op omdat ik hem paard niet hard durf/kan aanpakken.
Hij gaat met mij na 5 minuten stappen al omhoog(heeft geen medische problemen)
Bij de persoon die er nu op rijd ging het in het begin goed ,maar vandaag was het een ramp,
Milton ging kaarsrecht omhoog en steeds achterwaarts.Het 'gevecht'(want dat was het) duurde 5 minuten en na 10 minuten begon het terug opnieuw.Die persoon heeft alle trucs geprobeerd maar Milton reageerde op alles hetzelfde(omhoog gaan).
ik denk dat bij een strenge,goede ruiter hij dit na een tijd zal afleren ,maar ik ben bang dat als Ik er terug opkruip ,hij bij mij gewoon terug gaat doen als in het begin.
Zou hij dit afleren?Ik ben echt bang dat ik hem zal moeten wegdoen als dit niet beter word(voor veiligheid van paard en ruiter)maar natuurlijk hou ik van dat beestje!!!!
ik ben echt ten einde raad!!Ik rijd al 9 jaar paard maar nu weet ik het echt niet meer.

[Edit Apple: titel duidelijker gemaakt]

toen ik de mensen leerde kennen kreeg ik de dieren lief!!!!!!!!

taschke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 21:05

Ik ga dan voor alle zekerheid nog een andere dierenarts laten komen.
Ik heb nog nooit een paard gehad met rugproblemen ofzo, dus ik geloof ook maar wat de DA zegt.
Maar gewoon al als ik van de binnenpiste naar de buitenpiste stap gaat hij omhoog en als hij iets akelig ziet gaat hij ook omhoog.
Ik ga zeker eens een tweede mening vragen van een dierenarts
Bedankt voor je antwoord!

taschke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 16:58

Er is nu al een paar weken iemand met hem bezig maar het betert niet.
Hij gaat nog steeds omhoog om gewoon al na het rijden naar buiten of de binnepiste te stappen.
Hij kan een half uur perfect lopen en dan ineens steigeren,terug goed lopen en dan terug steigeren,als je hem wilt uitstappen weet hij dat het gedaan is en als je hem dan aanspoort om even door te lopen gaat hij terug omhoog,als hij iets eng ziet ook.
Hij weet echt wel wat steigeren is en hoe hoog hij kan gaan.
Kan je een paard dat steigert dat echt afleren dus door een paar weken door een prof te laten rijden?
Maar dan gaat hij bij mij toch terug gewoon zijn zin doen?

taschke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 18:10

Ik weet nu ondertussen dat hij dit voor mij ook deed.
Hij weet echt perfect wat hij doet.
Ik besef ook heel goed dat vanaf de eerste keer dat hij steigerde ik er verkeerd op heb gereageerd en dat het probleem dan ook voor een groot deel bij mij ligt.
Hij steigert bij iedere ruiter en het maakt niet uit wat je bij hem doet.
(kalm blijven,gewoon negeren of zweep...)
Er komt geen verbetering in.
Aan de longe gaat hij niet omhoog maar wilt hij ofwel niks doen ofwel bokt hij en loopt hij wild weg.
En als ik hem verkoop gaat hij alleen naar iemand die er iets van kent,ik wil geen ongelukken op mijn geweten hebben!!

taschke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 07:55

Milton kan ook bv.gewoom aan het galopperen zijn ,plotseling stoppen en omhoog gaan,en dat is dan echt helemaal onverwacht.
Of als hij moet wijken ofzo doet hij dat(soms) ook.meestal de eerste keer
Als hij ergens niet naar binnen wilt(bv van de buiten naar de binnepiste)gaat hij ook omhoog en ondertussen zie ik wat er allemaal gebeurt en krijg ik steeds meer bang!!!

taschke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 21:00

Gijsenkim;euh,ik denk dat je een ander probleem voor hebt ook hier op het forum Lachen
Mijn paardje doet het aan iedere kant!
Maar....ik heb vandaag al mijn moed bijeen geraapt en ik ben erop gekropen.
Ik heb hem maar een kwartiertje laten werken en het ging SUPER!!!
Ik heb hem goed voorwaarts gereden en ik ben erop gestapt met het idee van'kom maar op!!'
Nu heb ik al iets van;okee,het komt in orde!!!

taschke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 06:35

IK heb er inderdaad maar 1 ding uit geleerd:Mijn paard goed voorwaarts te rijden!niet twijfelen en hop...geen gezever
Ik heb er al een paar keer mee gereden,ik heb geweldige hulp gehad van de eigenaar van de manege die mij "mentaal"ook steunde!En er soms eens opkroop om te laten zien hoe en ondertussen te zeggen wat te doen
Nu is mijn paardje de laatste tijd superbraaf,hij wilt nog wel is omhoog gaan als ik stap of meneerke heeft geen zin meer,maar goed de benen eraan!!!!Maar het ergste is voorbij!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie