weet eindelijk waar het probleem lag ( TIP)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

weet eindelijk waar het probleem lag ( TIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 22:49

Had al een tijd dat mijn haflingerzadel van pas een jaar oud niet goed zat en mijn haf had steeds drukplekken.
Nu heb ik een wintec 500 laten passen en die zit echt perfect, en we zijn erachter waarom er drukplekken waren.
Ik dacht een jaar oud dan moet het zadel nog goed zijn maar de pas service die ik toen had was gewoon niet goed en heeft me dit zadel aangesmeerd. Laat je dus nooit zomaar wat aansmeren.

Ik had een 17 inch zadel maar die was te klein nu heb ik een 18 en zijn alle problemen opgelost.

Dus heb je last van drukplekken vraag dus ook eens na of je zadel wel groot genoeg is



Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:54

kaj schreef:
Hmm 17 of 18 inch heeft met je eigen zitvlak te maken en niet met de maat voor de pony.
Als je zadel voor jezelf te krap was dan is een 18inch zadel natuurlijk een verbetering maar voor de pony hoort dit niet veel uit te maken.

Maar fijn dat je nu een passend zadel hebt!
Veel plezier ermee in ieder geval Lachen



Een 17 inch zadel is qua maat ook kleiner hoor dat is mijn gisteren verteld bij een super goede zadel pas service.
Die 17 inch van mij lag te kort op haar rug en de 18 inch ligt langer waardoor de druk veel beter verdeeld word en niet op een plek tegelijk komt zoals met de 17 inch.

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:55

En een 17 inch is zeker niet te krap voor mij zou een 16 inch nog goed zijn.

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:24

Mij is het dus wel zo uitgelegt, het 17 inch lag op de plek van de drukplekken en het nieuwe zadel komt daar niet in de buurt dus zo vertelde ze het tegen mij.

Maar goed mijn nieuwe zadel ligt perfect dat is het belangrijkste


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eeeeeeeeef en 49 bezoekers