Hoe kan ik het eruit rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Hoe kan ik het eruit rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 16:19

Hoi,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn lievelingspaard. Ze heet Amondi, is een merrie en ongeveer 6 jaar oud. Ze staat op een manege. Het is echt een toppaardje, met supermooie gangen. Ze heeft alleen last van stress, dit vooral met dressuurproeven.
Ik rijd nu nog maar B, maar ik was van plan om met haar verder te gaan rijden. Toen ik voor het eerst een proefje op haar mocht rijden, was ze tijdens het losrijden best braaf, alleen een beetje zenuwachtig. Toen ik met haar naar buiten liep na het losrijden, ging ze buiten op haar achterbenen staan en bokken, deed net of ze bang was en werd helemaal stressig. Daarna heb ik gewoon mijn proef gereden, het ging heel goed en ik reed met 163 punten winst.
Nu had ik laatst weer een proefje samen met Amondi. Tijdens het losrijden werd ze helemaal gek, gestresst en begon te flippen als een paard wat voor het eerst een bit in z'n mond kreeg. Ze ging er keihard vandoor en bokte verschrikkelijk hoog. Ik ben toen na het losrijden afgestapt en heb gezegd dat ik zo niet zou starten.
Ik ben hier echt heel erg verdrietig over, omdat Amondi mijn lievelingspaard is en ik wilde erg graag met haar verderkomen, maar dat gaat echt niet op deze manier. Ik wil er heel graag aan werken, zodat ik mijn angst bij haar, en haar wedstrijdstress eruit kan rijden.

Ik weet dat dit misschien erg stom klinkt, omdat het toch een manegepaard is. Maar omdat het een manegepaard is wil dat toch niet zeggen dat ik haar niet mag verbeteren? Ik heb er alles voor over. Ik dacht er zelf misschien aan om prive-les te nemen op Amondi, maar het probleem is dat ik dat waarschijnlijk niet mag van mijn ouders, omdat ik al twee keer per week rijd. Ik rijd nu ook 1 keer per week in een groepsles op Amondi, dan is ze braaf alleen een beetje voorwaarts en soms van die gemene streken. Maar zo rijd ik het er natuurlijk niet uit, want dan moet ze alleen zijn in de bak. Hebben jullie tips, want ik wil er echt samen door komen met haar! Alvast ontzettend bedankt.

Groetjes Cecile

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi


gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 18:15

avantilover schreef:
Maar in de les in ze toch wel gewoon braaf Verward Of heb ik wat gemist Haha! Nou nog veel boktplezier Haha! doegg groetjes, lydia


Heey Lydia,

Nou in de les laatst, merkte ik dat Amondi het gewoon weer probeerde en bij Arlene deed ze het bijvoorbeeld helemaal niet. Ik heb haar toen hard naar voren geschopt en toen galoppeerde ze wel door. Maar ik merk dat ze het tog blijft doen.

xxxx Cecile

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi

gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 18:17

russel schreef:
Ik denk dat je wel verder komt met je paardje, alleen wat geduld. De meeste manegepaarden hebben maar heel weinig gezien. Alleen de manege zelf.


Amondi heeft voor dat ze op de manege kwam, op ponykamp "Les Chevaux" gestaan. Dus ze heeft ook buitenritten meegemaakt. Ze heeft dus wel iets meer gezien dan de manege. Maar ik zal t wel een keertje proberen, haar buiten te rijden.

groetjes Cecile

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi


gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 18:31

Zep schreef:
vaak ben je zelf een beetje nerveus voor je proef. Zelf heb je het niet eens door, maar je paard merkt het meteen en daar reageert ze op! Als je wat meer wedstrijdervaring krijgt, gaat het vanzelf makkelijker. Probeer aan je proef zelf te denken, en niet aan het eindresultaat. Dus: denk eraan dat je netjes recht moet binnenrijden etc., en niet "ik wil 165 punten halen". Ga op het voorterrein geen dingen meer oefenen die je eigenlijk nog moeilijk vind, dat moet je thuis in de les doen. Het losrijden is alleen om op te warmen.

Veel succes!


Ik ben niet echt nerveus voor mn proef, eerder ontspannen. Ik denk niet dat het daaraan kan liggen, want anders was het die 1e keer ook fout gegaan. En ik denk al helemaal nooit dat ik 165 punten wil halen, want als iets mij niet boeit dan is het dat wel. Frusty Ik heb ook een keer mijn proef in stap gedaan omdat mn paard niet meewerkte. Lachen
Maargoed alsnog bedankt.
groetjes Cecile Party!!

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi

gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 19:43

Jeps, dat heb ik dus ook met Amondi. Echt alles of niets, of ze rijdt je zo winst toe of ze verneukt heel je proef, om het maar ff grof te zeggen. Ik zal het proberen, ik denk dat het wel wat zal helpen dus thnx!!!

groetjes Cecile

Gatejuhh is Tha SweeTesT Pling
Mila is mijn LieBling Tong uitsteken hihi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers