galoperen zo moelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

galoperen zo moelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 20:13

mijn pony wil wel in galop op de linker hand maar niet op de volte en maakt ook bokjes tussen door.
op de rechter hand doet ze het helemaal niet.
longeren is helemaal geen optie ze is bang voor de zweep en wil niet in een rondje om me heen lopen.
aanspringen met balken heb ik al geprobeert maar bokt nog steets en springt er heel hoog over.
terwijl als ik aan het springen ben ze wel normaal galopeerd, nouja normaal knonhard maar geen bokjes er door.

iemand het zelfde probleem gehad of nog steet sheeft.


nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 21:00

klopt ik krijg haar wel in galop maar niet op de volte dan stopt ze of gaat bokken.
ik rijd haar goed voor waarts op de volte ik probeer haar dan ontspane tekrijgen (zodat ze zelf nagefelijk gaat lopen)

ze is bang voor de zweep omdat ze er mee in elkaar is geslagen vroeger omdat ze niet op de volte wilde galoperen het zelfde is bij de hoefsmid gebeurt maar dat is een ander verhaal.

maar goed buiten in het bos en zo krijg ik haar gewoon in de galop doet ze ook niet gek.op de volte wel, dan wil ze niet.
ze trouwens heel goed aan het been..wijken (zelfs in draf)achter waards enz.
maar galop lukt niet.


nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 22:01

de draf en stap zit er goed in (ook op de volte)..doet ze keurig ook verzameld.alleen galop gaat nog lastig.op de volte galopeerd ze niet.
maar ik ga de tips proberen en ik ga haar ook even laten wennen aan de zweep.
als meer mensen nog tips hebben hoor ik die graag

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 20:24

ik heb nu standaard het zweep je bij mij als ik ga rijden om te laten zien dat het niks doet..ik heb ook met het zweep je geaaid en ze heeft er nu al wat meer vrede mee..ook als ik wil gaan galoperen op de volte geef ik een klein tikje (hoefd niet altijd)en springt ze aan..een grote volte lukt nu ook al aardig kleine volte blijfd moelijk..ook longeren gaat helemaal niet..behalve als er iemand op zit die beetje mee kan sturen.
Laatst bijgewerkt door nano op 10-09-04 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 11:45

gijsenkim schreef:
heel veel paarden gaan gekke dingen doen als de ruiter een zweep heeft. Dit zijn vaak paarden die niet zo heel graag aan het werk willen en er ook alles aan doen om eronder uit te komen. Zolang de ruiter geen zweepje heeft om te kunnen corrigeren KUNNEN ze er ook mee wegkomen. Standaard gaat zo een paard heel erg hard als er een zweepje bijkomt, vooral omdat de ruiter m dan maar weer snel weglegt en het paard dus toch lekker niet aan het werk hoeft, das dus een stukje waar je doorheen moet.

Dit is een veel, veel voorkomend probleem bij haflingers Haha! Haha! Haha! die rakkers zijn toch slimmer dan toebedeeld blijkt


het gaat hier om een welsh x arabier en zei is ook niet echt dom Haha!
En het kan inderdaad zo zijn dat ze het doet zodat ik hem weg doe.
Maar ja ik gebruik hem niet als het niet nodig is..dus hoe beter ze haar best doe hoe eerder ik dat ding weg doe Haha!

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 20:13

toen ik haar kocht is ze klinies goed gekeurt neem aan dat er dan nisk mis is met haar lijf veder als je dat bedoelt.als ik ga rijden rijd ik haar altijd goed los..ik rijd dan veel voltes(ook kleine volte) en figuren met boogjes.
Ook als ik rijd verzamel ik haar in draf..dit doe ik op een lang durige kleine volte (links en rechts om),dit gaat allemaal goed zonder protest of bokjes. zodra je de hulpen geeft voor de galop heeft ze de neiging om te stoppen en stil te gaan staan en als je dan door vraagd dan gaat ze boken.
als ik haar dan een maal in galop heb dan moet ik haar door laten gaan dus zorgen dat ze door galopeert en danhoud ze ook op met bokken.ik wil graag dat ze meteen in galop gaat zonder dit voor val.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 13:51

hmm...die van mij is 12 jaartjes Nagelbijten / Gniffelen
marja zei kan er ook niks aan doen dat ze 4 jaar geleden de verkeerde mensen is tegen gekomen.
overigens zit ik nog steets met het probleem wel gaat het dus beter.

polly..is het mischien een idee om te oevenen aan de longeer lijn terwijl jij er op zit.
Dit heb ik al geprobeert met behulp van mijn nicht maar hier werd ze alleen maar gestrest van omdat ze niet weet hoe longeren in elkaar steekt.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 11:02

paard heeft geen pijn de vee-arts heeft hier naar gekeken..wel denkt hij te weten dat het aan zijn verleden ligt..hij denk dat het bokjes zijn uit angst dat hij wat verkeerd doet of dat hij je niet begrijpt.
maar ik moet zeggen dat ik al heel wat aan een aantal adviesen heb gehad en gister heeft ze kurig normaal gegalopeerd links om.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers