Travers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Travers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 16:47

Hallo,

Ik heb een probleempje met travers rijden. Ik rijd M2-dressuur met mijn paard (20 jaar, 1.56 m). Op de rechterhand kan ze de oefening heel goed, maar op links wil ze slecht om mijn binnenbeen buigen. Hetzelfde probleem komt dan ook weer terug bij het appuyeren naar links.
Iemand nog tips zodat ik haar wat soepeler krijg op die hand, zodat ze de travers en het appuyeren beter uitvoert?


Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 20:51

Haha, ja mijn paardje is al 20, maar dat maakt op zich weinig uit, want ze is nog puntgaaf hoor! Veel mensen schatten haar zo'n 12 jaar jonger.
O ja, paardje, bedankt voor de tip, ik denk wel dat dit zal werken. Ik ga het in elk geval proberen!

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 08:50

Precies, dat valt erg mee haha. Bonfire was ook niet meer de jongste in Sydney. Dat werk kan mijn paardje echt nog makkelijk aan. We kochten haar toen ze 17 was, en zoals het nu gaat kan ik misschien volgend jaar zomer Z starten.
Heej, paardje, het werkt trouwens echt hoor! Bedankt!


Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 11:56

Ja ik snap wat je bedoelt. Ik kan haar ook niet zomaar een week stilzetten, want dan is ze een stuk stijver als je er weer opstapt. Maar omdat ik dagelijks rijd, blijft ze wel soepel.

'Een winnaar wordt hij, die goed kan verliezen. Die lacht om zijn tranen en nog harder werkt' - De Dijk

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 14:05

Nee, mijn paard heeft nooit lange periodes stilgestaan. Zij wordt ook jaar in jaar uit dagelijks getraind. Maar een echte Bonfire zal ze wel niet meer worden haha.

'Een winnaar wordt hij, die goed kan verliezen. Die lacht om zijn tranen en nog harder werkt' - De Dijk

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 16:28

Haha, dankjewel! Lachen

'Een winnaar wordt hij, die goed kan verliezen. Die lacht om zijn tranen en nog harder werkt' - De Dijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers