Bijzet of longeersingel deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 13:27

Goed dat je les gaat nemen! Je schrijft dat je minder met de teugels bezig bent, meer voorwaarts rijdt en dat je pony af en toe naar beneden komt, al is het maar voor een paar minuten.
Daar heb je in elk geval al een begin. Heb er geduld mee en heb er vooral geen haast mee.
Heb je trouwens nog eens goed naar je zadel e.d. gekeken? Of dat echt goed past en geen belemmering voor je paard kan vormen. Vraag anders of je instructrice er nog eens goed naar wil kijken.
Je zult zien dat je onder goede begeleiding je pony steeds meer zult begrijpen en dat de twee minuten dat je pony er netjes met zijn koppie bij loopt, 5 minuten worden, 10 minuten enz. Dat is iets wat je moet aanvoelen. En dan zul je niet meer denken: ik moet mijn pony aan de teugel laten lopen, maar dat is dan een logisch gevolg van hoe je je pony rijdt. Maar nogmaals dat zul je vanzelf gaan aanvoelen.
Enne als je je pony op de juiste manier longeert, (goede opbouw, op de juiste manier bijzet enz.) zal dat je pony zeker helpen om hem nagefelijker te maken. Maar daarvoor heb je in je andere topic al genoeg tips gekregen.

succes!


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:29

Het was helemaal niet mijn bedoeling om betuttelend tegen je te doen hoor. Het is alleen leuk om te lezen als mensen wat doen met advies.

Nog even over het zadel. Je schrijft dat Guus nog erg groen is. Dat betekend dat hij waarschijnlijk zijn spieren ook moet ontwikkelen. Hou er rekening mee dat het zadel, doordat hij meer bespiering krijgt ook anders kan gaan liggen.

succes verder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers