Middendraf'knop' zoek: help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:10

Je moet een DUIDELIJK verschil creeren tussen verruimen en aangalloperen, wat ik niet snap, want aangaloperen doe je toch om je binnenbeen en verruimen moet je allebei je benen gebruiken.


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:22

Ik denk dat je zelf heel duidelijk moet zijn, want het probleem ligt niet bij het paard, maar bij jou. Omdat jij waarschijnlijk verkeerd aangalopeert, dmv ook het buitenbeen aandrukken, krijg je bijna dezelfde hulpen als het verruimen. Tenminste, een andere verklaring kan ik niet bedenken. Ik denk dat jij het aangaloperen weer opnieuw moet aanleren, dmv het paard echt op het binnenbeen aan te laten galoperen. Het verruimen moet je met duidelijke hulpen aangeven, bv door allebei de benen tegelijkertijd aan te drukken, terwijl je normaal om en om drijft.
Je moet in ieder geval iets doen waardoor je paard weet dat hij moet verruimen. En in het begin vooral korte stukjes doen. En je voelt wanneer hij wil aangaloperen, dus dan gelijk er al VOOR zijn. En voor elk klein stukje belonen.


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:41

Uums schreef:
Bedankt voor de tips! Zal in 'de realiteit' even checken of ik idd niet verkeerd aangaloppeer. Ik dacht het niet, maar het kan er best ongemerkt er ingeslopen zijn. Ik snap ook heel goed dat het probleem bij mij ligt hoor. Hij is nog vrij jong en wil heel graag z`n best doen. Als hij het niet meer begrijpt, laat hij het wel weten.

Alleen gaat hij -naar mijn idee- veel te gemakkelijk in galop op het moment. Niet alleen onder het zadel, maar ook voor de wagen.

Pluspuntje: uitgerekend vandaag, na het plaatsen van dit topic, heb ik een buitenrit met hem gemaakt waarbij ik amper gegalopeerd heb en juist veel gedraafd. En, warempel: HIJ DOET HET! Aanvankelijk ging hij vooral versnellen ipv verruimen. Fout natuurlijk, maar hij doet tenminste IETS. Hij heeft weliswaar een stukje verruimd uiteindelijk! Dat is dus veel sneller dan ik had gehoopt! En zonder er continu mee bezig te zijn.

Je paard moet op je binnenbeen aangalloperen, dat buitenbeen ligt er alleen als begrenzing. Bij verruimen gebruik ik allebei je benen, dus je hebt kans dat jij niet duidelijk aangallopeert. Moet je maar eens opletten, ik ben benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sabbientje en 15 bezoekers