dubbelsprong daartussen moeilijk in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

dubbelsprong daartussen moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:36

Hoi!
Als ik een dubbelsprong spring dan gaat hij 1 of twee stappen galop en terug naar de draf en dan de andere sprong nemen. Maar ik probeer te blijven zitten en dat hij dan in galop blijft maar gaat altijd terug naar de draf. Soms lukt het me maar omdat hij de galop best moeilijk vind..
Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan oplossen ?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:51

Lijntjes springen, niet te hoog bouwen, kruisjes van 50 cm, met bijvoorbeeld 5 galopsprongen ertussen. En dan puur proberen om gewoon te galoperen ipv te springen, niet gaan focussen op die hindernissen, maar focussen op je galop. Daarvoor moet je uiteraard je pony aan je been hebben, maar dat is dressuurwerk!!
Pas als je pony tussen die hindernissen goed doorgalopeert zou ik ze wat korter op elkaar zetten.

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 03:18

Klinkt als een voorzichtig paard en dat vind ik bijna altijd positief. En ja .... dressuur rijden is ook hier weer het toverwoord. Eigenlijk vind ik dat je pas springwedstrijden zou mogen rijden als je een winstpunt hebt in de klasse L1 dressuur. Pas wel een beetje op met de hindernissen korter op elkaar zetten, voorzichtige paarden willen nog wel eens een in/uitje in een keer nemen, en dat kan gevaarlijke situaties opleveren. Succes!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:24

Met korter bedoel ik dan 2 galopsprongen hoor, ipv 5

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:38

hoe doet je pony dat met een enkele sprong? mag hij dan altijd vlak na de hindernis terug naar draf of stap??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:43

Hand naar voren houden en een keer naar voren schoppen als ze dat nogmaals doet.
Verder inuitjes springen, daar worden ze losser van in het lijf.

Het grootste probleem zie ik in het niet voorwaarts zijn.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:38

Mijn paard is juist wel heel voorwaats en in de draf dan best snel. Hoeveel meter moet er dan tussen de in-uitjes?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:43

er is een verschil tussen snel en voorwaarts.
Als hij voorwaarts is zou hij niet tussen de hindernissen moeten terugvallen, en anders zeker weer op je been naar voren gaan.
Maar ga je na een enkelsprong altijd weer terug in draf???

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:46

Heb je het probleem ook als je 2 losse hindernissen hebt? Wat gebeurd er als je een hindernis hebt genomen? Valt je pony dan gelijk terug naar draf?

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:05

Nee met een enkel sprong komt hij weer uit in de galop en probeer ik hem in galop te houden maar tussen de sprong komt hij ook uit in galop maar om hem tussen de dubbel of twee sprongen in galop te laten is vrij moeilijk omdat hij dan terug valt.. hij is nog niet zo goed in de galop en vind dat best moeilijk

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:03

Ik ben het ermee eens dat hier een stukje dressuur te pas moet komen. Dus oefenen hoe je een paard terug moet rijden en dus ook weer voorwaarts. Leg anders eerst balkjes op de grond, dan kan je voor jezelf kijken hoeveel galopsprongen er tussen de hindernissen zitten en kan je je paardje toch voorwaarts rijden, zonder dat hij/zij door de hindernis gaat.

Veel succes!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:19

oke bedankt!!! Hij gaat er niet door hoor hij springt evengoed heel goed ! volgens mij ligt het ook aan voorzichtig zijn ja want hij tilt altijd netjes zijn benen op en niet vaak fouten. Met een enkel sprong komt hij ook uit in de galop ! dus ik ga even oefenen wat jullie allemaal voor tips hebben gegeve ga ik ffies oefene super bedankt! en ik laat het weten of het heeft geholope

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:17

jij moet vooral focussen op de 2e hindernis van de dubbel, niet naar de eerste kijken. Dan geef je automatisch 9meestal dan *LOL* wel de goede hulpen misschien blijft je paardje dan ook in galop!