2 en half jaar op dezelfde pony gereden=probleem???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

2 en half jaar op dezelfde pony gereden=probleem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 22:15

ik rijd nog maar 2 en half jaar en heb in die tijd altijd op Morwena gereden. op haar heb ik alles geleerd. stappen, draven, galopperen, wijken(ging nog nie zo goed) achterwaarts enzovoorts. Ik heb toen 1 keer op een andere pony gereden. (emmickhovens Claire) en dat vond ik toen heel raar.
Nu ben ik weg bij mijn eerste verzorgpony`s en rijd nu op fjorden.
Afgelopen zaterdag reed ik daar voor het eerst op. Maar ik vond het minder raar. Ik denk omdat Claire heel dun was toen ik haar reed, en ik altijd op een aardige forse pony heb gereden, En Simone(waar ik zaterdag op heb gereden) is ook aardig fors. Maar nu vraag ik me af of dit problemen zal kunnen geven.
Ik vind het wel heel raar, want Simone is al wat ouder(23 geloof ik) en ze loopt met haar hoofd naar beneden en ik moet erg wennen aan het uitzicht en hulpen.
Ik mag haar bijvoorbeeld niet teveel beenhulpen geven anders lig ik er zo naast. Terwijl ik met Morwena juist heel erg met mijn benen en zit reed.

Hoop op veel reacties,

Dian

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 00:00

Natuurlijk moet je aan een nieuwe pony wennen, maar dat is niet raar, dat is normaal, elk paard/pony geeft een ander gevoel en daarmee ontwikkel je je eigen gevoel weer.
Dus veel plezier en leerse.

Gr. Adriana

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:56

Altijd zul je ff de knopjes van je nieuwe paard onder je moeten vinden en elkaar leren aanvoelen. En natuurlijk voelt dat anders en ziet dat er anders uit.
Hoe meer ervaring je hebt met verschillende paarden, hoe eerder je elkaar aan zult voelen en hoe eerder je de 'knopjes' gevonden hebt.

Er zijn veel ruiters die weinig verschillende paarden gereden hebben, daar is nix mis mee.
Voor je ervaring is t denk ik wel goed als je regelmatig eens op een ander paard rijdt