Hoe houd ik mijn benen lang?( zie foto!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Hoe houd ik mijn benen lang?( zie foto!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 22:27

Hey!
Het lijkt of ik altijd mijn benen opgetrokken heb. Ze zijn niet lang, er zit altijd een grote knik in. Op de foto hieronder is het te zien. Wat kan ik hier aan doen? Mijn hakken uitdrukken helpt niet want dan druk ik alleen m'n hak uit en m'n been blijft hetzelfde
Kan het ook aan m'n zadel liggen? Ik heb een county competition 2000.
Afbeelding
Op deze foto is het iets beter:
Afbeelding
Delphine meiresonne zit heel mooi:
Afbeelding
Heeft iemand tips?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:28

die delphine heeft gewoon haar beugels wat langer en slankere bovenbenen. dan lijkt het al heel anders.
je kunt je beugeld een gat langer maken en dan moet je je indenken dat je met je voet de grond wil raken Haha!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:32

ik vind helemaal niks raars aan je benen hoor. Ze liggen netjes tegen het paard aan. Wil je ze toch langer, maak dan je beugels een of twee gaten langer.

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:43

En schuine beugelzooltjes gebruiken wil ook wel een helpen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:48

Pevoco: je bedoeld die om je hakken omlaag te krijgen en niet die om je tenen naar binnen te doen, toch?

Maar ik vind eerlijk gezegd eigelijk ook niets storend op die foto. Je zou idd je beugels een gat langer kunnen maken en kijken of je het dan zelf beter vind.

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:52

Ja, die bedoel ik ..... niet iedere ruitersportzaak heeft ze maar ze bestaan wel.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:25

LiSSy schreef:
die delphine heeft gewoon haar beugels wat langer en slankere bovenbenen. dan lijkt het al heel anders.
je kunt je beugeld een gat langer maken en dan moet je je indenken dat je met je voet de grond wil raken Haha!



Delphine heeft ook een dikker paard. Haha! ..lijken je bovenbenen dunner Tong uitsteken
zou gewoon zeggen beugels langer maar ik vind je benen netjus liggen hoor!!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:54

pevoco schreef:
Ja, die bedoel ik ..... niet iedere ruitersportzaak heeft ze maar ze bestaan wel.


Ik heb ze ook gekocht, omdat ik m'n hakken heel erg optrok. Ik kon er een ronde mee draven, met tranen in m'n ogen van de pijn. M'n instructrice zei toen dat die dingen eigelijk te steil waren en dat het vrij onnatuurlijk was om je hakken zo erg uit te drukken.

Maar opzich heeft het bij mij wel geholpen zodat ik wist wat echt hakken uitdrukken was. (je denkt dan altijd dat je het doet, maar dan is het nog niet goed genoeg).

Maar opzich vind ik dat de TS haar hakken echt optrekt. Op 1 foto in d'r profiel wel.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:55

pevoco schreef:
Ja, die bedoel ik ..... niet iedere ruitersportzaak heeft ze maar ze bestaan wel.


Ik heb ze ook gekocht, omdat ik m'n hakken heel erg optrok. Ik kon er een ronde mee draven, met tranen in m'n ogen van de pijn. M'n instructrice zei toen dat die dingen eigelijk te steil waren en dat het vrij onnatuurlijk was om je hakken zo erg uit te drukken.

Maar opzich heeft het bij mij wel geholpen zodat ik wist wat echt hakken uitdrukken was. (je denkt dan altijd dat je het doet, maar dan is het nog niet goed genoeg).

Maar opzich vind ik dat CocoChanel haar hakken echt optrekt. Op 1 foto in d'r profiel wel.

Ik weet niet waar je precies in Limburg woont (@ CocoChanel), maar bij Hypoweert hebben ze ze iig.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:29

Als ik in je profiel kijk, lijkt het ook wel of je je onderbenen wat naar voren drukt. Je beugels langer doen kan ook wat helpen, ga eens zonder beugels rijden en druk dan je tenen naar beneden, dan maak je automatisch je benen langer. Want je trekt verder niet overdreven je hakken op.

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:07

Als je mooi "lang" wilt zitten, moet je uiteraard (staat ook in de reacties hierboven) minimaal een gaatje langer doen. En wat ook helpt: regelmatig een half uurtje zonder beugels rijden. Als je dan weer met beugels rijdt, voelt het alsof je vreselijk kort zit en dan doe je je beugels nog een gaatje langer. Sinds ik twee keer per week zonder beugels rij, heb ik mijn beugels drie gaatjes langer gezet ! En het is nog goed voor je houding en zit ook, vooral draven en galopperen zonder beugels. Succes !

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:22

Check mijn profiel, ik heb ook een County, misschien ligt je zadel iets achterover net als dat van mij, dan kom je een beetje meer in stoelzit. (ik laat het btw vandaag opvullen Knipoog)

Als je echt wil leren met een lang been te rijden dan moet je echt zonder beugels gaan rijden. Dat is de beste tip die ik je mee kan geven Knipoog

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:23

Babette1 schreef:
Als je mooi "lang" wilt zitten, moet je uiteraard (staat ook in de reacties hierboven) minimaal een gaatje langer doen. En wat ook helpt: regelmatig een half uurtje zonder beugels rijden. Als je dan weer met beugels rijdt, voelt het alsof je vreselijk kort zit en dan doe je je beugels nog een gaatje langer. Sinds ik twee keer per week zonder beugels rij, heb ik mijn beugels drie gaatjes langer gezet ! En het is nog goed voor je houding en zit ook, vooral draven en galopperen zonder beugels. Succes !

Juist een gaatje korter, dan kun je je hakken beter uitdrukken met te lange beugels ga je verkrampt zitten, en dat komt je zit uiteraard weer niet ten goede Knipoog

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:31

Hellow!
Ik vind dat je helemaal niet zo beroerd zit hoor! Je hebt je benen er netjes aan en je trekt je hakken niet op...... Het is echt niet de bedoeling dat je je voeten bijna verticaal moet hebben als je hakken uitdrukt hoor. Schijnheilig dit is netjes zat! Ik ga alleen wel met de rest mee. je hebt de beugels aardig richting de springmaat staan! Uitdrukken is dan lastig omdat je je knie ook al zo gebogen hebt (kunnen je spieren moeilijk aan) zet gewoon lekker je beugels langer, keertje rijden zonder beugels of zonder zadel en dan zul je merken dat je ze ook makkelijker uit kunt drukken...... Succes (ook al vind ik nog steeds dat je netjes zit OK dan! )

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:33

Oh ff vergeten... hoe langer je je beugels hebt hoe sneller je ze kwijt bent als je je hakken niet uitdrukt en dan gaat dat dus bijna automatisch (je benen netjes houden)

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:33

Zo slecht zit je toch niet Haha!
En anders idd beugels langer en zonder beugels rijden OK dan!

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:50

Tja, het is allemaal al gezegd. Vaker zonder beugels rijden en de beugels een of twee gaatje langer. Dan moet je je hakken wel uitdrukken. Ik had zelf ook moeite met rijden met langere beugels nadat ik er heel wat jaartjes uit ben geweest. Maar uiteindelijk lukt het me steeds beter!
Succes! Enne, het ziet er echt niet slecht uit, hoor...

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:44

Het lijkt ook nog alsof je met je knien knijpt. Verder ziet het er niet slecht uit hoor. Misschien dat je met je dressuurzadel je beugels iets langer kunt doen. Maar tegenwoordig zie je heel veel mensen te lang rijden, dat is ook niet goed. Je moet je hak nog wel netjes naar beneden kunnen houden. Kuit eraan, knie los.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:22

Nou je zit netter als ik. Haha!
Anders idd beugels langer zoals iedereen al zegt. Lachen

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:46

LiSSy schreef:
die delphine heeft gewoon haar beugels wat langer en slankere bovenbenen. dan lijkt het al heel anders.
je kunt je beugeld een gat langer maken en dan moet je je indenken dat je met je voet de grond wil raken Haha!


Je zei het al..Delphine heeft langere en slankere benen.
Eerst naar de bouw van een persoon kijken voor je gaat roepen.

Coco je zit er prima op en van langere beugels ga je vaak alleen maar slechter zitten. Uit balans, met een holle onderrug.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:17

puur op deze foto's afgaand zou ik zeggen, lekker blijven zitten. Ziet er prima uit.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:21

ik heb het ook een beetje Haha! maar die schuine blokken vind ik niet lekker zitten en krijg pijn in mijn enkels Verward het is niet storend om te zien

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:06

Mag ik eerlijk zeggen dat ik je benen niet storend vind? Lachen

Over Delphine:
Ik was erbij toen Delphine op haar ponys getraint werd. Weet je hoe ze die zit kreeg??? Elke dag zonder beugels rijden.

Kan nooit kwaad dus...

Dorothe
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:24

maak je beugels wat langer, simpel toch ?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:45

Je zit zeker niet storend. Maar misschien als je héél precies gaat kijken lijkt het in de bovenste foto erop dat je je knie te veel aanklemt, je wrongen niet dik genoeg zijn en daardoor je knie automatisch wat naar voren wordt geduwd.
Ik heb hier zelf ook snel last van maar als ik dit merk doe ik mn beugels uit. Als je dit elke dag een kwartiertje doet merk je dat het beter gaat en kunnen je beugels zo 2 gaten langer....

Over de foto: Delphine heeft een perfecte zit, en wat haar helpt zijn de dikke wrongen op haar zadel.