binnen 4weken jumping,hoe paard voorbereiden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

binnen 4weken jumping,hoe paard voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 13:24

Hoi,

Ik ga waarschijnlijk 7 april meedoen met wedstrijd, jumping en dressuur...
En ik zat me af te vragen hoe ik mn paard hier het best op kan voorbereiden... omdat het de eerste keer is dat ik aan een wedstrijd meedoe (Lennon heeft wel al wedstrijden gelopen) en die ervaring dus nog niet heb, heb wel hulp op de stal waar Lennon staat (staat bij particulieren...die zelf ook paarden hebben).

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:05

Omdat je paard al ervaring heeft, is het misschien wel net zo belangrijk hoe je jezelf voorbereidt op de wedstrijd. Zorg dat je alles klaar hebt staan en dat je paard er pico bello uitziet, maak een planning en eventueel een lijstje met spullen die meemoeten. Lees je proef nog eens na, en bedenk vooral dat alle begin moeilijk is en dat (zeker de eerste keer) meedoen belangrijker is dan winnen. Succes!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:21

gewoon lekker trainen zoals je altijd doet, op t niveau dat je gaat starten. Zorg dat je de oefeningen onder de knie hebt. Ong. 1 of 2 weken voor de wedstijd eens een x de proef oefenen. (tip: zorg dat je m uit je hooft kent voor als de lezer een fout maakt, dan kun je altijd je proef netjes en zonder stress uitrijden)
Niet te veel er nog op de laatste dagen in willen pushen, als t dat nog niet voor elkaar is is t al te laat.
Met t springen ook eens oefenen op lijntjes,(kort of lang) of mini parcoursjes.
Omdat je springt en dressuurt, dat lekker afwisselen en af en toe eens naar buiten voor de afwisseling.