Gewicht, binnen-, buitenkant of rechtop??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Stoetman
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:53

Locanda schreef:
Wat is het nou?
Eigenlijk zit ik altijd met mijn gewicht evenveel op binnen- en buitenkant, dus gelijkmatig verdeeld over links en rechts.
Maar nu heb ik geleerd dat je op een volte iets meer naar binnen moet zitten om het paard 'mee te nemen'. En bij een wending om de achterhand iets meer naar buiten om het paard 'weg te drukken'.
Ik heb ook het idee dat met springen over het algemeen het gewicht iets meer op de binnenkant wordt gezet. En met dressuur vaak iets meer op de buitenkant.

Dus is het nou rechtop, binnen/buiten? (ietsjes maar natuurlijk)
Hangt het van de training af, of van de oefening?

Hoi, je gewicht dient in principe altijd in het midden van je paard te zijn als je rechtuit rijdt. Inderdaad moet je op de volte iets gewicht op de binnenzijde leggen (je binnenbeen iets langer maken is genoeg). Klassieke dressuurtraining: je gewicht altijd aan de zijde waar hij moet inbuigen! Dus in de wending om de achterhand niet je paard wegdrukken door aan de buitenkant te hangen, maar juist je gewicht aan de binnenzijde omdat hij daar moet inbuigen. Een correcte wending krijg je verder door samenspel van benen en teugelvoering. Moeilijk zo uit te leggen. Vragen ? je mag best eens komen kijken als je wilt als ik les heb.
Gr. Tanja.

Wat is jullie visie hierop?
En is deze altijd hetzelfde of hebben jullie daar uitzonderingen op?

Trotse bezitster van een Andalusier, M2 + 7 wp.
Ik probeer vooral om echt goed te rijden. wedstrijdresultaten zijn minder belangrijk, komen dan echter vanzelf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers