belonen met snoep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

belonen met snoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 18:15

hoi,

ik las net in de BIT een sruk over een dressuurruiter (welke weet ik niet merr, ik rijd western en heb daar dus niet zoveel verstand van.. Knipoog ) die haar paard na een moeilijke oefening en na het rijden beloonde met wat lekkers. Wat vinden jullie hiervan?

Op zich lijkt het me niet verkeerd; je paard weet dat er nog iets te verdienen valt tijdens het rijden en krijgt meer plezier in zijn werk. Ook een moeilijke of voor het paard vervelende oefening wordt zo aangenamer.

Ik probeerde het met mijn haflinger met de sliding stop (heeft hij moeite mee), en hij kreeg er wel meer plezier in. Het probleem is alleen dat hij steeds om gaat kijken..

Wat zijn jullie meningen en ideeen hierover?

greets!


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 11:40

hoi

dank jullie voor de reacties.

maar het gaat erg vaak over jonge paarden, en dat is die van mij (helaas Haha! ) niet meer...
wat vinden jullie van belonen met snoep tijdens het rijden met een volwassen paard (11)?

groetjes


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 10:27

tnxx voor alle reacties!
ik geef idd alleen met de slidingstop, waar hij dus moeite mee heeft. verder beloon ik met mijn stem en met het ontspannen van mijn hand e.d.
ik neem meestal een handje granen in mijn zak en hij krijgt dan iedere keer maar een paar korreltjes, en gaat er echt onwijs van schuimen!

nouja, niet overdrijven dus, maar dat was ik ook niet van plan.. Haha!
groetjes, Frederique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 50 bezoekers